طرح سلامت نوروزی و چهارشنبه سوری اجرایی شد


طرح سلامت نوروزی و چهارشنبه سوری اجرایی شد

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که مراکز درمانی کشور برای ارائه خدمات به مصدومان احتمالی در آخرین روزهای سال به حداکثر آمادگی خود رسیده‌اند. وی اعلام کرد...

طرح سلامت نوروزی و چهارشنبه سوری اجرایی شد

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که مراکز درمانی کشور برای ارائه خدمات به مصدومان احتمالی در آخرین روزهای سال به حداکثر آمادگی خود رسیده‌اند. وی اعلام کرد که طرح سلامت نوروزی نیز از تاریخ 24 اسفند تا 18 فروردین 1403 اجرا می‌شود. این طرح جهت ارتقاء سلامت جامعه و ارائه خدمات به شهروندان در دوران تعطیلات نوروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دکتر حسن واعظی در اجلاس معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور بیان کرد: با توجه به احتمال بروز حوادث در چهارشنبه پایان سال تمامی مراکز درمانی از تاریخ 18 اسفند ماه با آمادگی حداکثری و تمهیدات لازم جهت ارائه خدمات بهینه و به موقع به مصدومان احتمالی حوادث غیرمترقبه اقدام می کنند. وی افزود: همه مراکز درمانی به ویژه بیمارستان های ارائه دهنده خدمات درمانی سوختگی، تروما، چشم پزشکی، جراحی و ارتوپدی موظفند تیم های ارزیابی سریع، پشتیبان و کمیته مدیریت بحران تشکیل داده و از شیفت های عصر و شب جهت اطمینان از آمادگی بیمارستان ها و نحوه ارائه خدمات، بازدیدهای میدانی انجام دهند.

دکتر واعظی در خصوص تامین نیروی انسانی در این ایام گفت: متخصص مقیم در رشته های تخصصی در مراکز تک تخصصی چشم پزشکی، مراکز تروما، سوختگی، جراحی، ارتوپدی و زنان به صورت 24ساعته حضور خواهند داشت.

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت گفت: دپوی دارو و مواد مصرفی مورد نیاز در بخش اورژانس بیمارستان ها با اولویت بیمارستان های معین تروما و سوختگی و تمامی بیمارستان های عمومی واجد بخش های بستری مرتبط صورت گرفته است.

اجرای طرح سلامت نوروزی
دکتر واعظی در خصوص طرح سلامت نوروزی گفت: طرح سلامت نوروزی سال 1403 نیز از ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 24 اسفند 1402 شروع و در ساعت 8 صبح روز شنبه 18 فروردین 1403 به پایان می رسد.

وی افزود: ستاد طرح سلامت نوروزی دانشگاه با مدیریت رئیس دانشگاه و با حضور معاونان بهداشت، درمان، توسعه و غذا و دارو جهت پایش و نظارت بر کیفیت ارایه خدمات مراکز درمانی و بیمارستان های کشور و ارائه خدمت موثر و به هنگام تشکیل خواهد شد.

دکتر واعظی گفت: همچنین تیم های ویژه ارزیابی طرح سلامت نوروزی در ستاد دانشگاه ها تشکیل شده و بازدید های میدانی و روزانه از مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان های انجام می شود.

دکتر واعظی گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی معاونت درمان هرگونه تعطیلی بخش های بستری در تعطیلات نوروزی، ممنوع است.

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت ادامه داد: متخصصان طب اورژانس، بیهوشی و سایر متخصصان مقیم، در بیمارستان های عمومی دانشگاهی، مطابق برنامه شیفت کاری باید در مرکز باید حضور یابند. همچنین حضور و یا دسترسی سریع به متخصصان سایر رشته ها تخصصی از جمله داخلی، زنان، اطفال و جراحی عمومی مورد تاکید است.

وی گفت: بخش اورژانس و تمامی بخش های ویژه و دیالیز در کلیه بیمارستان ها بایستی با تمامی ظرفیت به مراجعه کنندگان خدمات لازم را ارائه دهند. پذیرش و پاسخگویی بیماران با سکته حاد قلبی و مغزی مطابق دستورالعمل کد 247 و 724 در تمام بیمارستان های مجری برنامه باید صورت پذیرد.

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت ادامه داد: دسترسی به خدمات با کیفیت و به هنگام در انجام آزمایش‌های اورژانس در کلیه آزمایشگاه‌های بیمارستانی و بخش های تصویربرداری همه بیمارستان های دانشگاهی به صورت شبانه روزی انجام و امکان ارائه این خدمات با هماهنگی و اطلاع رسانی از طریق رسانه های محلی هر دانشگاه ها به هموطنان صورت می پذیرد.

وی در خصوص نوبت دهی و ارجاع الکترونیک گفت: در راستای تکریم بیماران و مراجعان درمانگاه های تخصصی در خصوص نحوه وقت دهی و پذیرش، همچنین کاهش هزینه های مربوط به تردد های غیر ضروری بیماران به بیمارستان ها و مراکز درمانی و مدیریت ویزیت مراجعه کنندگان، طی اقدام مشترک با حوزه مدیریت اطلاعات و فناوری وزارت بهداشت، ضرورت نوبت دهی الکترونیکی در بیمارستان ها و مراکز درمانی و تجهیز بیمارستان ها به نرم افزار نوبت دهی الکترونیکی، مورد تاکید است.

بنابر گزارش وبدا، دکتر واعظی افزود: بر اساس آخرین گزارش تبادل داده در سرویس نوبت دهی از مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت (مافا)، 575 بیمارستان وابسته به وزارت بهداشت و 38 کلینیک ویژه مستقل در 64 دانشگاه و دانشکده در حال تبادل داده هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش کره شمالی به گزارش حقوق بشر آمریکا/ یک دسیسه سیاسی بود