عرضه کشنده بدون رقیب شکموتو X6000 توسط آرین دیزل در سال آینده


عرضه کشنده بدون رقیب شکموتو X6000 توسط آرین دیزل در سال آینده

مدیران ارشد شرکت آرین دیزل طی یک نشست خبری از عرضه یک کشنده جدید و بدون رقیب تحت عنوان شکموتو X6000 در نیمه دوم سال آینده خبر دادند.

«خبرماشین» - مدیران ارشد شرکت آرین دیزل طی یک نشست خبری از عرضه یک کشنده جدید و بدون رقیب تحت عنوان شکموتو X6000 در نیمه دوم سال آینده خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ مدیر برند خودروهای تجاری جک اعلام کرد: با توجه به چشم انداز تولید 10 هزار دستگاه کامیونت در سال 1403، این شرکت با برنامه ریزی برای تولید حدود چهار هزار دستگاه در سال 1403 سهم 40 درصدی از بازار این محصولات را به خود اختصاص دهد؛ در سال 1402 هدف‌گذاری ما فروش 3000 دستگاه بود که تاکنون 2555 دستگاه فروش رفته و تا پایان سال فروش 2850 تا 2900 دستگاه محقق خواهد شد اما باید این موضوع را در نظر بگیریم برای هدف‌گذاری در این بازار که اندازه آن مشخص بوده و به طور متوسط از سال 1390 در هر سال 7000 خودرو تجاری جدید وارد بازار شده است نمی‌توان رشد چشم‌گیری را تصور کرد. با پیش‌بینی تقاضا سال آینده که برآورد ما 10 هزار دستگاه است سهم 40 درصدی را هدف‌گذاری کرده‌ایم که نیاز است بر اساس آن محصولات را ارتقا داده و تنوع را بالا ببریم و مزیت‌های رقابتی بیشتری ایجاد کنیم تا سهم بازار را افزایش دهیم. هم‌اکنون آرین دیزل نزدیک به 24 درصد بازار را در اختیار دارد.

عرضه کشنده بدون رقیب شکموتو X6000 توسط آرین دیزل در سال آینده

سعید محمودی در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: این شرکت توانسته است تا پایان بهمن ماه سال جاری با تولید سه هزار و 256 دستگاه انواع کامیونت، کامیون و کشنده رشد 68 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را تجربه کند و در حال حاضر کامیونت شش تن JAC این شرکت به عنوان یکی از محصولات محبوب در بازار خودروهای کار و تجاری ایران شناخته می شود.

عرضه کشنده بدون رقیب شکموتو X6000 توسط آرین دیزل در سال آینده

وی ادامه داد: به رغم وجود چالش های فراوان و نوسان های پی در پی نرخ ارز سال 1402 یک نقطه عطف در تاریخ فعالیت های این شرکت محسوب می شود و توانستیم به تمام اهداف و برنامه های خود را محقق کرده و حتی در بسیاری از موارد جلوتر از برنامه حرکت کنیم.

مدیر برند خودروهای تجاری جک گفت: برای سال آینده محصول ۱۲ تن را در بخش خودروهای تجاری‌ سبک رونمایی خواهیم کرد. همچنین روی فیس‌لیفت کامیونت‌های جک کار می‌کنیم که این اتفاق تا اواخر ۱۴۰۴ یا اوایل ۱۴۰۵ خواهد بود. در بازار خودروهای کمتر از ۶ تن هم کار خواهیم کرد که اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت آرین دیزل در سال جاری سهم 24 درصدی از بازار کامیونت را به خود اختصاص داده است، افزود: سال آینده نیز با تکمیل سبد کالایی این روند ادامه خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم رکورد جدیدی را در زمینه تولید و عرضه انواع کامیونت به ثبت برسانیم.

محمودی در ادامه با بیان اینکه در حوزه خودروهای باری نیازی به واردات نداریم افزود: اما اگر اراده دستگاههای اجرایی بر نوسازی ناوگان استوار است می بایست برای جایگزینی خودروهای فرسوده باید به متقاضیان تسهیلات تشویقی مناسب پرداخت شود.

وی در خصوص واردات خودرو‌های کارکرده تجاری گفت: در سال قبل واردکنندگان می‌توانستند خودرو‌های تجاری اروپایی با حداکثر ۳ سال کارکرد وارد کشور کنند، اما الان این عدد به ۵ سال افزایش یافته است در حالی که تولیدکنندگان داخلی توانایی تامین خودرو‌های مورد نیاز کشور در اکثر حوزه‌های تجاری را دارند.

عرضه کشنده بدون رقیب شکموتو X6000 توسط آرین دیزل در سال آینده

محمودی با تاکید بر اینکه تنها راه حل نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل جاده ای اعطای تسهیلات تشویقی مناسب به خریداران است، افزود: در حال حاضر متوسط عمر خودرو‌های تجاری کشور حدود ۳۰ سال برآورد می شود و از گذشته طرح‌های متفاوتی برای نوسازی وجود داشته که آخرین آن طرح کلید به کلید بود، اما مهمترین مانع اجرایی شدن این طرح‌ها بحث بودجه است.

مدیر برند خودروهای تجاری جک ادامه داد: برای جایگزینی خودرو‌های جدید باید طرح‌ها تشویقی داد مانند وام‌های کم بهره، وام‌هایی که سهم زیادی از قیمت خودرو را پوشش بدهند و باز پرداخت ان طولانی باشد و این در حالی است که طرح‌هایی نوشته می‌شود که منابع کافی برای آن در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: از طرفی به خاطر شرایط تورمی ۸۰ درصد خودرو‌های فروخته شده برای مصرف کننده نبوده و فقط جهت حفظ ارزش پول بوده است برای همین این خودرو‌ها وارد سیستم حمل و نقل نشدند.

عرضه کشنده بدون رقیب شکموتو X6000 توسط آرین دیزل در سال آینده

محمودی با اشاره به اینکه این شرکت تا پایان سال به رکورد تولید 2900 دستگاه خودرو باری کوچک دست خواهد یافت افزود: این یعنی ۴۰ درصد از سهم بازار را هدفگذاری کردیم در حالی که امسال به ۲۹ درصد رسیدیم پس برای اینکه این سهم اضافی را بگیریم باید خدمات بهتری داشته باشیم از طرفی به دنبال این هستیم بازار را بزرگتر کنیم تولید کامیونت ۱۲ تن به همین منظور است.

کشنده شکموتو X6000محصول جدید آرین دیزل به بازار می آید

در این نشست خبری سروش قاسمیه مدیر برند خودروهای تجاری شکموتو نیز با بیان اینکه برای افزایش بهره وری مدیران آرین موتور تصمیم گرفتند که بخش خودرو‌های باری سبک و سنگین را از یکدیگر جدا کنند گفت: در سگمنت خودرو‌های باری تک باید متناسب با توانایی شریک تجاری خود جلو برویم ضمن انکه باید زمانی وارد بازار شویم که شرایط مهیا باشد به طور مثال خودرو‌های ما استاندارد‌های ۸۵ گانه را پاس می‌کنند، اما یک سری از خودروساز‌ها از برخی استاندارد‌ها معاف هستند پس هزینه تمام شده ان‌ها کمتر می‌شود بر همین اساس تصمیم گرفتیم زمانی وارد بازار شویم که به لحاظ استاندارد‌ها شرایط یکسان باشد و بتوانیم رقابتی کار کنیم.

عرضه کشنده بدون رقیب شکموتو X6000 توسط آرین دیزل در سال آینده

وی ادامه داد: در سال آینده دو تیپ کشنده اقتصادی و کشنده لوکس X6000 را عرضه خواهیم کرد. این خودرو یک محصول یونیک خواهد بود و مشابهی در بازار ندارد.

وی افزود: در بحث خدمات ما برنامه ویژه‌ای برای سال اینده داریم، یک دوره اموزشی خوبی از شکموتو دریافت کردیم و به مدت ۴۵ روز تیم فنی شکموتو در ایران مستقر بود و به نمایندگی‌ها اموزش داد. در سال اینده یک مرکز اموزش حرفه‌ای را احداث خواهیم کرد همچنین بزرگترین تعمیرگاه خودرو‌های باری را در تهران احداث خواهیم کرد.

قاسمیه در خصوص سبد شک موتو در سال آینده گفت: دو تیپ کشنده اقتصادی و کشنده لوکس X6000 را در سال آینده عرضه خواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلاوت ترتیل صفحه 288 قرآن باصدای منشاوی+صوت و متن آیات