شلیک به گرسنگان غزه


شلیک به گرسنگان غزه

وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای خطاب به جامعه جهانی گفت که طی روز‌های آینده دنیا با بیشترین مرگ بر اثر گرسنگی روبرو خواهد شد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه خطاب به جامعه جهانی گفت که ساکنان شمال غزه در ازای دریافت یک وعده غذایی که آنان را از گرسنگی و مرگ نجات دهد به کام مرگ کشیده می‌شوند زیرا بمباران تجمعات مردم گرسنه به یک امر روزمره برای صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

براساس گزارش آناتولی، این وزارتخانه در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه گفت: کمک‌های زمینی وارد شده به شمال نوار غزه بسیار بسیار اندک است و برای هیچ‌کس کافی نیست. جهان در روز‌های آینده شاهد بیشترین تعداد قربانیان گرسنگی خواهد بود. زیرا گرسنگی تمام ساکنان شمال غزه را به دلیل کمبود کمک‌ها نابود خواهد کرد.

وزارت بهداشت غزه افزود: بمباران اجتماعات مردم گرسنه به یک امر روزمره تبدیل شده است که توسط اشغالگران انجام می‌شود و جامعه بین المللی آن را روی صفحه نمایش می‌بیند. یک وعده غذایی کوچک کمک ممکن است به قیمت مرگ حتمی باشد.

بهداشت غزه در بیانیه خود برای ساکنان شمال درخواست امداد رسانی کرده و گفت: آن‌ها را طعمه گرسنگی، بمباران و بیماری نگذارید. پزشکان خواهند مرد، پرستاران در آنجا خواهند مرد.

شلیک به گرسنگان غزه

در حالی که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه وارد ششمین ماه خود شده، ساکنان نوار غزه، به ویژه مناطق شمالی و مرکزی، تحت محاصره شدیدی قرار گرفته اند که باعث کمبود مواد غذایی شده تا اینکه در آستانه قحطی واقعی قرار گرفته اند. تاکنون نیز حدود ۲۷ نفر براثر گرسنگی جان خود را از دست داده اند، بیشتر این افراد را نیز کودکان تشکیل می‌دهند.

در ۲۹ فوریه، نیرو‌های صهیونیستی به روی صد‌ها فلسطینی که در جنوب شهر غزه در انتظار دریافت کمک‌های بشردوستانه در خیابان الرشید گرد آمده بودند، آتش گشودند و بر اساس گزارش وزارت بهداشت در این شهر، ۱۱۸ شهید و ۷۶۰ زخمی شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر دیده‌نشده از لحضات اولیه آتش‌سوزی امام‌زاده ابراهیم شفت گیلان