بمب های سرشی روسی، روحیه سربازان اوکراین را متزلزل می کند


بمب های سرشی روسی، روحیه سربازان  اوکراین را متزلزل می کند

اسپوتنیک مطلبی از تام پورتر، مفسر سیاسی نشریه آلمانی "بیزنس اینسایدر" در باره بمب های سرشی دوربرد روسیه را مورد توجه شما قرار می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، باید گفت که FAB-250، FAB-500 و FAB-1500، به اصطلاح بمب های سرشی یا گلاید، بمب های هوایی با قابلیت انفجار شدید هستند که با وزن آنها به کیلوگرم نام گذاری شده اند. این یک سلاح قدیمی از دوران شوروی است، اما مجهز به سیستم های هدایت و نشانه گیری پیشرفته است. این نوسازی به جت های جنگنده روسی اجازه می دهد تا این بمب ها را از فاصله دورتری پرتاب کنند.
هفته گذشته، اولگ سینگوبوف، فرماندار استان خارکف، گفت که روسیه به طور گسترده از بمب های سرشی برای حمله به آن بخش جبهه استفاده می کند. سینگوبوف افزود: "اگر وضعیت ده ماه پیش را در نظر بگیریم، دشمن نسبتاً به ندرت از بمب های سرشی استفاده می کرد، اما اکنون این اولویت آنهاست".
کاپیتان دمیتری لیخووی، نماینده گروه "تاوریا" از نیروهای مسلح اوکراین، گفت که روسیه از این بمب ها در یک سری حملات اخیر در نزدیکی دونتسک استفاده کرده است.
و در اینجا تأییدیه یک سرباز نیروهای مسلح اوکراین است که با CNN مصاحبه کرده است: "قبلاً فقط توسط توپخانه به سمت ما شلیک می شد. و اکنون آنها شروع به استفاده از وسایل هوایی، به ویژه FAB-1500 کرده اند. چرا FAB-1500؟ زیرا آسیب آنها بسیار جدی است. حتی اگر زنده بمانی، مطمئناً شوکه خواهی شد. این سلاح، فشار زیادی بر روحیه وارد می کند. همه پسرها نمی توانند تحمل کنند. آنها کم و بیش به FAB-500 عادت کرده اند، اما FAB-1500 جهنمی است".
موسسه مطالعات جنگ مستقر در واشنگتن به نقل از وبلاگ نویسان نظامی روسیه گزارش داد که بمب های جدید، "عمق حملات" را علیه مواضع اوکراین افزایش می دهد. به اطلاع این موسسه، روسیه به دنبال تولید انبوه بمب های هدایت شونده FAB-1500-M54 و گسترش استفاده از آنها در خط مقدم جبهه است.
کنراد موزیکا، مدیر شرکت مشاوران نظامی "روچان" لهستان، به "واشنگتن پست" گفت که روسیه روزانه 100 بمب سرشی پرتاب می کند. وی افزود: "در واقع، این برای روس ها هیچ هزینه ای ندارد. من معتقدم که آنها هنوز تعداد زیادی از این بمب ها را دارند و آنها به زودی تمام نمی شوند".
اوکراین همچنین در زرادخانه خود بمب های با دقت بالا دارد. این JDAM ساخت آمریکاست. با این حال، گزارش هایی وجود دارد مبنی بر اینکه سیستم های جنگ الکترونیک روسیه با موفقیت JDAM را مختل و خاموش می کنند. و اما بمب های روسی (به گفته تحلیلگران منتشر شده در "نیویورک تایمز") به سختی با سیستم های دفاع هوایی مورد اصابت قرار می گیرند زیرا آنها برای مدت نسبتاً کوتاهی در هوا هستند.
بمباران روسیه همراه با یک سلسله شکست های نیروهای مسلح اوکراین تشدید شده است: مهمات سربازان در خط مقدم رو به اتمام است و اما جمهوری خواهان در کنگره همچنان لایحه قانونی 60 میلیارد دلاری کمک رسانی را مسدود می کنند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


موشک بالستیک قاره پیمای سنگین "سارمات" + داده نمایی