جالب ترین نکاتی که باید پیش از دربی امروز 23 اسفند 1402 بدانید


جالب ترین نکاتی که باید پیش از دربی امروز 23 اسفند 1402 بدانید

پرسپولیس 15 بازی است که باختی نداشته و از آخرین شکست پرسپولیس مقابل استقلال بیش از ۶ سال می‌گذرد. استقلال در 28 داربی قبلی تنها ۲ پیروزی داشته است.

به گزارش وقت صبح، به نقل از فوتبال 360، دوئل پیشروی سرخابی‌ها می‌تواند نقش بسزایی در تعیین قهرمان لیگ داشته باشد.

داربی پایتخت همیشه از حساسیت سنتی منحصربه فردی برخوردار است ولی این‌بار از نظر جدول رده‌بندی هم بسیار حائزاهمیت است.

علی‌رغم اینکه بیش از یک‌سوم دیدارهای لیگ باقیمانده، با توجه به وضعیت جدول، بعید است قهرمان لیگ تیمی به جز دو قدرت قدیمی فوتبال ایران باشد و تیم پیروز این مسابقه می‌تواند امیدوارانه‌تر لیگ را دنبال کند.

این بازی امروز (چهارشنبه) بیست‌وسوم اسفند از ساعت ۲۰ در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد.

1. استقلال با ۴۲ امتیاز صدرنشین لیگ است

پیروزی استقلال در این بازی، این تیم را غیرقابل دسترس‌تر برای سایر رقبا خواهد کرد و در فاصله ۱۰ هفته به پایان لیگ گام بلندی برای قهرمانی برخواهد داشت. در صورت شکست اما استقلال، پرسپولیس را هم امتیاز خود می‌بیند و به خاطر برتری رقیب در بازی رودررو، رده نخست را از دست خواهد داد.

2. پرسپولیس با ۳۹ امتیاز تیم دوم جدول است

با هر نتیجه‌ای در این بازی پس از این مسابقه در رتبه پایین‌تر قرار نخواهد گرفت ولی پرسپولیس برای رسیدن به صدر جدول نیاز مبرم به ۳ امتیاز این بازی دارد. با نتیجه تساوی، فاصله موجود حفظ خواهد شد اما با تساوی ۰-۰ در صورت برابر شدن امتیازات در پایان فصل، استقلال دست بالا را خواهد داشت و در صورت تساوی ۲-۲ یا پر‌گل‌تر این پرسپولیس است که موقعیت بهتری از رقیب خود به دست می‌آورد.

3. هر دو تیم با فرم خوب پا به این دیدار می‌گذارند

استقلال در 6 بازی آخر در لیگ به ۴ پیروزی و ۲ تساوی دست یافته و پرسپولیس در همین تعداد بازی به ۴ برد، یک تساوی و یک شکست دست یافته است. پرسپولیس با ۳ پیروزی متوالی پا به این دیدار می‌گذارد.

استقلال با یک باخت، شکست‌ناپذیرترین تیم این فصل لیگ است. این تیم یک رکورد فوق‌العاده در این فصل دارد و در تمام دیدارهای خانگی به پیروزی رسیده است. تنها تیمی که در این فصل در ورزشگاه آزادی برابر استقلال امتیاز گرفته، پرسپولیس است که در بازی رفت که سرخ‌پوشان پایتخت میزبان بودند برابر این تیم به تساوی دست یافتند.

4. استقلال صاحب بهترین خط دفاع لیگ است

کمترین گل خورده و بیشترین کلین‌شیت را به نام خود کرده است. بر اساس آمار«متریکا» این بازی جدال تکنیکی‌ترین و غیرتکنیکی‌ترین تیم‌های این فصل است. پرسپولیس بالاترین آمار دریبل موفق را دارد و استقلال کمترین. پرسپولیس، بهترین تیم لیگ در ارائه فوتبال مالکانه است و در درصد مالکیت توپ، تعداد پاس و دقت پاس در رتبه اول لیگ این فصل است.

استقلال در شوت در چارچوب، دقت شوت و نرخ تبدیل شوت به گل جزو ۳ تیم برتر لیگ است. استقلال در این فصل کمترین امیدگل مواجه شده را داشته ولی پرسپولیس با اوسمار ویرا در تمام مسابقات امیدگل بالای یک به‌ثبت رسانده است.

5. پرسپولیس در حال پشت سر گذاشتن طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری

15 بازی است که باختی نداشته و از آخرین شکست پرسپولیس مقابل استقلال بیش از ۶ سال می‌گذرد. استقلال در 28 داربی قبلی تنها ۲ پیروزی داشته است. ۲ تیم در داربی‌های رسمی ۹۵ بار با هم دیدار داشتند که حاصل آن 27 برد برای پرسپولیس، ۲۳ پیروزی برای استقلال و 45 تساوی بوده است. در ۹ فصل گذشته داربی برگشت تنها ۲ بار مساوی شده است.

6. نکونام در 6 تقابل اخیر با پرسپولیس در تمام رقابت‌ها، تنها یک شکست داشته است

نکونام با ۵ باخت مقابل پرسپولیس، در لیگ برتر به هیچ تیمی بیشتر از این نباخته است. پس از آنکه یحیی گل‌محمدی سرمربی نیم فصل اول پرسپولیس از این تیم کناره‌گیری‌کرد، پس از ۱۱ داربی متوالی سرمربی سرخپوشان تغییر کرد.

آخرین‌بار یک مربی در اولین داربی خود به پیروزی رسید، به داربی رفت لیگ نوزدهم باز می‌گردد که گابریل کالدرون با پرسپولیس برنده داربی شد. علیرضا بیرانوند که این روزها از فرم خوب خود فاصله گرفته با ۱۰ کلین‌شیت، بیش از هر تیمی در لیگ برتر برابر استقلال موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شده است. حسین حسینی هم در 11 داربی حضور داشته که تنها در ۲ داربی گل نخورده و تاکنون در این رقابت پیروز نشده است.

7. صفر ایرانپاک با ۷ گل بهترین گلزن تاریخ شهرآورد است

رکوردی که چند دهه است هیچ بازیکنی نتوانسته آن را بشکند. در جمع بازیکنان فعلی دو تیم، امید عالیشاه با 3 گل، بهترین آمار را دارد. علی نعمتی، سروش رفیعی، وحید امیری، گیورگی گولسیانی، روزبه چشمی، مهدی ترابی، محمدحسین مرادمند، عیسی آل‌کثیر و کوین یامگا دیگر بازیکنانی هستند که سابقه گلزنی در این بازی مهم را دارند. علی پروین با ۲۰ بازی، رکورددار حضور در داربی است. وحید امیری و امید عالیشاه با ۱۴ بازی، بین بازیکنان فعلی بیشترین داربی را انجام داده‌اند.

8. برای پرسپولیس بهترین خبر بازگشت مهدی ترابی به فرم خوب خود است

این بازیکن با نمره 7.26 بهترین بازیکن این تیم در این فصل است. شهاب زاهدی که در تعطیلات زمستانی از پرسپولیس جدا شد با ۶ گل، بهترین گلزن این تیم است. آرش رضاوند با نمره 7.29 بهترین بازیکن استقلال و چهارمین بازیکن برتر این فصل است. مهرداد محمدی و کوین یامگا با ۴ گل بهترین گلزنان استقلال هستند.

9. کوین یامگا که استقلالی‌ها فصل گذشته خاطرات بدی از غیبت او در داربی دارند، غایب بزرگ استقلال در این بازی است

در پرسپولیس اما بازیکنان بیشتری غایب خواهند بود. به جز یاسین سلمانی و مرتضی پورعلی‌گنجی که فصل را از دست داده‌اند، محمدحسین کنعانی‌زادگان هم به دلیل محرومیت در این مسابقه حضور نخواهد داشت. گیورگی گولسیانی دیگر مدافع پرسپولیس ظاهراً نتوانسته از بند مصدومیت رهایی یابد تا دستان اوسمار در خط دفاعی خالی باشد.

همچنین محمدحسین کنعانی‌زادگان، مسعود ریگی و آرمان رمضانی بازیکنانی هستند که سابقه بازی برای هر دو تیم را دارند. گیورگی گولسیانی و فرشاد فرجی از بازیکنان پرسپولیس هستند که در نساجی شاگرد جواد نکونام بوده‌اند.

در این مسابقه برای دومین داربی متوالی از کمک‌داور ویدیویی استفاده خواهد شد.

کد خبر : ۲۲۷۹۳۲
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی