شلیک 100راکت به پایگاه پدافند هوایی و موشکی اسرائیل/ گرسنگی هزاران نفر را در غزه تهدید می‌کند


شلیک  100راکت به پایگاه پدافند هوایی و موشکی اسرائیل/ گرسنگی هزاران نفر را در غزه تهدید می‌کند

ارتش رژیم اسرائیل بامداد امروز که سومین روز از ماه مبارک رمضان در نوار غزه و اراضی اشغالی است، مناطقی را در شمال، مرکز و جنوب نوار غزه بمباران کرد که تا کنون 7 شهید و بیش از 10 تن زخمی داشته...

ارتش رژیم اسرائیل بامداد امروز که سومین روز از ماه مبارک رمضان در نوار غزه و اراضی اشغالی است، مناطقی را در شمال، مرکز و جنوب نوار غزه بمباران کرد که تا کنون 7 شهید و بیش از 10 تن زخمی داشته است.

حزب‌الله لبنان از عملیات پیشرفته خود علیه پایگاه پدافند هوایی و موشکی رژیم صهیونیستی با بیش از 100 راکت کاتیوشا در پاسخ به تجاوزات اخیر این رژیم علیه غیرنظامیان لبنانی خبر داد.

رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت 7 صبح امروز مقر فرماندهی پدافند هوایی و موشکی دشمن در پادگان «کیلع» و نیز پایگاه موشکی و توپخانه‌ای در «یوآو» و مواضع توپخانه‌ای اطراف آن را با بیش از 100 راکت کاتیوشا مورد هدف قرار دادند.

همچنین رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان روز گذشته اعلام کرد ، موضع نظامی «الراهب» ارتش دشمن را با موشک برکان مورد هدف قرار داده و تلفات مستقیم به دشمن وارد کردند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیزازشلیک 100 راکت در دو مرحله از جنوب لبنان به بلندی‌های اشغالی جولان سوریه خبر داد.

رسانه‌‌های رژیم اسرائیل حجم شلیک موشک و راکت از لبنان به داخل اراضی اشغالی در 17 سال گذشته را بی‌سابقه عنوان کرده و اعلام کردند که این تعداد موشک و راکت از سال 2006 بی‌سابقه و بیشترین حجم است.

رسانه های اسرائیلی همچنین گزارش دادند که شلیک 100 موشک در عرض یک ساعت از لبنان به سمت جولان یک موضوع بسیار استثنایی است به طوری که یکی از این شلیک‌ها شامل 30 موشک بود.

حمله موشکی به ناوشکن «یو‌.اس.اس لابون» آمریکا

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) از حمله موشکی ارتش یمن به ناوشکن«یو‌.اس.اس لابون» در دریای سرخ خبر داد، با این حال مدعی شد که این حمله خسارت مادی یا جانی نداشته است.

حماس: پیشنهاد بین‌المللی برای آتش‌بس در غزه دریافت کرده‌ایم

یک منبع در جنبش حماس فلسطین از دریافت یک پیشنهاد بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه خبر داد.

این منبع، شامگاه سه شنبه با بیان خبر مذکور، گفت این پیشنهاد شامل آزادی کودکان، زنان و سالمندان اسیر می‌شود.

به نقل از سایت خبری العربیه، منبع مذکور در حماس تاکید کرد: با طرح تعدیل شده آمریکا که خواهان توقف جنگ و بازگشت تدریجی آوارگان است موافقت کردیم.

وی افزود هیئتی از حماس طی روزهای آینده به قاهره سفر خواهد کرد تا درباره جزئیات توافق و آغاز اجرای آن مذاکره کند.

دو منبع امنیتی مصر گفته‌اند که قاهره در تلاش برای از سرگیری مذاکرات آتش‌بس در غزه در ماه رمضان با تعدادی از شخصیت‌های ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، رژیم صهیونیستی و سایر میانجی‌گران تماس برقرار کرد.

این منابع تاکید کرده‌اند که تماس‌های مصر با حماس و سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد) با مجوز ریاست جمهوری مصر در تلاش برای نزدیک‌تر کردن مواضع مختلف دو طرف بدون ارائه جزئیات بیشتر صورت گرفت.

در آخرین دور مذاکرات قاهره، جنبش حماس بر دشواری اجرای درخواست اشغالگران تاکید و اعلام کرده بود: نتانیاهو اعزام هیئت خود به قاهره را مشروط به تحویل فهرست جامع اسامی تمامی اسرای موجود در غزه کرده بود.

حماس خاطرنشان کرده بود: باید آتش‌بس برقرار شود تا ارتباط با گروه‌های مسؤول حفاظت و تامین امنیت این اسیران و همچنین ارتباط با جناح‌هایی که اسیر دارند، فراهم شود چرا که در سایه ادامه نبردها این امر غیرممکن است.

قطر، مصر و ایالات متحده در تلاش هستند تا در ازای آزادی اسیران صهیونیست در مورد توافق آتش‌بس در ماه رمضان مذاکره کنند.

۵۲۰ هزار اسرائیلی در پی «طوفان الاقصی» به اختلالات روانی دچار شدند

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد ۵۲۰ هزار صهیونیست به درمان اختلال استرس پس از حادثه در پی عملیات ۷ اکتبر و جنگ غزه نیاز دارند.

رسانه‌های صهیونیستی بامداد چهارشنبه از دچار شدن تعداد زیادی از صهیونیست‌ها به اختلالات روانی پس از عملیات «طوفان الاقصی» خبر دادند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این‌باره گزارش داد که ۵۲۰ هزار صهیونیست به درمان اختلال استرس پس از حادثه (پی‌تی‌اس‌دی) در پی عملیات ۷ اکتبر و جنگ غزه نیاز دارند.۱۵۸ روز از جنگ در غزه می‌گذرد، جنگی که طولانی‌تر از هر جنگ دیگر در تاریخ کوتاه رژیم صهیونیستی است و اشغالگران هیچ‌گونه آمادگی برای ورود به آن نداشتند.طولانی شدن جنگ، همزمان با عدم دست‌یابی به اهداف، آن هم جنگ شهری که اولین تجربه ارتش رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، شرایطی را به وجود آورده است که به قول «اسحاق بریک» ژنرال بازنشسته ارتش این رژیم، امکان سخن گفتن آن در رسانه‌ها وجود ندارد.

اتحادیه اروپا: گرسنگی هزاران نفر را در غزه تهدید می‌کند

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که هزاران نفر در غزه در معرض تهدید گرسنگی قرار دارند.

وی در ادامه سخنانش گفت: «ضروری است که مقامات اسرائیل جلوگیری از دسترسی بشردوستانه به غزه را متوقف کنند».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: «وارد کردن کمک‌ها به صورت هوایی و دریایی بهتر از هیچی است اما نمی‌تواند جایگزین رساندن زمینی کمک‌ها به این باریکه شود».

وزارت بهداشت فلسطین در جدیدترین گزارش در خصوص آمار قربانیان جنگ غزه اعلام کرد: «شمار شهدای نوار غزه در 158‌مین روز جنگ به 31184 نفر و شمار مجروحان به 72889 نفر رسید».

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که طی 24 ساعت اخیر، رژیم صهیونیستی با ارتکاب 8 جنایت جدید، موجب شهادت 72 نفر و مجروحیت 129 نفر شد.

آنروا: تعداد کودکان کشته شده در غزه وحشتناک است

فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با بیان اینکه تعداد کودکانی که در جریان چهار ماه جنگ در غزه کشته شدند وحشتناک است، گفت: حتی در طول همه جنگ‌هایی که در طی چهار سال گذشته در دنیا رخ داده است این تعداد کودک کشته نشده‌اند.

به گزارش الجزیره، لازارینی داده‌هایی را در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) به اشتراک گذاشته است که این رقم خیره‌‎کننده را نشان می‌دهد.

بر اساس این داده‌ها، بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ کودک در غزه بین اکتبر ۲۰۲۳ تا فوریه ۲۰۲۴ کشته شدند این در حالی است که در کل درگیری‌هایی که در طول چهار سال گذشته در جهان رخ داده است (از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۳)، ۱۲ هزار و ۱۹۳ کودک جان خود را از دست داده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه مقایسه میان این دو عدد از عمق جنایتی که در غزه در حال جریان است پرده برمی‌دارد، تاکید کرد: این جنگ، جنگی علیه کودکان و آینده آنها است.

تجاوز و جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در حالی در یکصد و پنجاه و نهمین روز جنگ ادامه دارد که وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که از آغاز جنگ علیه ساکنان غزه، تعداد شهدای این منطقه به بیش از ۳۱ هزار نفر رسیده است.

بر اساس گزارش این وزارتخانه، در این مدت همچنین بیش از ۷۲ هزار نفر از ساکنان نوار غزه مجروح شده‌اند.


شلیک  100راکت به پایگاه پدافند هوایی و موشکی اسرائیل/ گرسنگی هزاران نفر را در غزه تهدید می‌کند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا