استقلال و پرسپولیس سرمایه‌های ملی ما هستند/ دولت با واگذاری استقلال و پرسپولیس به دو بانک غیر دولتی موافق است


استقلال و پرسپولیس سرمایه‌های ملی ما هستند/ دولت با  واگذاری استقلال و پرسپولیس به دو بانک غیر دولتی موافق است

علی بهادری جهرمی امروز( چهارشنبه 23 اسفند ) در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت: مذاکرات اولیه با دو بانک غیر دولتی در خصوص واگذاری...

علی بهادری جهرمی امروز( چهارشنبه 23 اسفند ) در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت: مذاکرات اولیه با دو بانک غیر دولتی در خصوص واگذاری استقلال و پرسپولیس صورت گرفته است. توافق شد وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در این خصوص مذاکراتی را با هیات های عامل بانک ها داشته باشند، پیش بینی می کنیم در چند روز آتی به توافق با این دو بانک غیر دولتی برسیم.

وی افزود : برای ارزیابی عملکرد بخش های مختلف دولت آخرین جلسه دولت به صورت فوق العاده و طولانی مدت قبل از سال جدید برگزار می شود تا هم مصوبات ضروری در سال ۱۴۰۲ را به تصویب برسانیم و هم گزارش دستگاه ها در مورد تحقق شعار سال مورد بررسی و استماع قرار دهیم.

بهادری جهرمی با بیان اینکه استقلال و پرسپولیس سرمایه های ملی کشور هستند و هوادارن زیادی دارند دولت هم رسالت خود را پشتیبانی از این سرمایه های ملی و حمایت از هواداران قرارد داده، اظهار داشت: دولت تلاش داشت از ابتدا کمک کار این دو باشگاه باشد و موانع حقوقی آن ها را بر طرف کند، فرآیند واگذاری این دو باشگاه در بورس رقم خورد، هم عملکرد مالی این دو باشگاه شفاف شد و هم بخشی از سهام این دو باشگاه به مردم در سازمان بورس واگذار شد برای واگذاری بقیه سهام این دو باشگاه باید موانع حقوقی برطرف می شد، در طول دو سال گذشته هیات واگذاری در این راستا بارها آگهی منتشر کرد تا بخش خصوصی این باشگاه ها را خریداری کند، تا هم حامی این دو باشگاه باشد و هم از مزایای تجاری و اقتصادی این باشگاه ها با تبلیغات و برند سازی استفاده کند.

سخنگوی دولت اظهار داشت:در طول این دو سال بارها آگهی منتشر شد متاسفانه این مانع حقوقی برطرف نشد در نهایت پیشنهادی از سوی سازمان خصوصی سازی ارائه شد که برای تسریع در حل مشکل این دو باشگاه مجوزی هیات وزیران بدهد که به جای واگذاری، یکی از این دو باشگاه به عنوان تسویه برخی از دیون واگذار شود تا مشکل حقوقی این دو باشگاه به خاطر مالک واحد داشتن بر طرف شود، مقرر شد تامین اجتماع این دین را به شرکت های زیر مجموعه خودش که سوده هستند و توان اقتصادی دارند واگذار کند، دولت این مجوز را به هیات واگذاری داد.

وی با بیان اینکه هیات واگذاری روز گذشته( سه شنبه ) تشکیل جلسه داد و در نهایت به این جمع بندی نرسید که از این مجوز بهره برداری کند، تصریح کرد: گزینه های دیگری با پیگیری متولیان پیدا شده که از مجموعه بانک های غیر دولتی هستند. مذاکرات اولیه ای صورت گرفته امروز گزارش هیات واگذاری در هیات دولت ارائه شد، بانک ها توان اقتصادی بالایی دارند و از بزرگ ترین شرکت های مردمی هستند، اگر موفق به واگذاری تیم های به بانک های غیر دولتی شویم در واقع این باشگاه ها را به بزرگ ترین شرکت های مردمی واگذار کردیم.

بهادری جهرمی ادامه داد: دولت از این پیشنهاد استقبال کرد، توافق شد وزیر اقتصاد،رئیس کل بانک مرکزی مذاکره‌ای با اعضای هیات مدیره و مدیرعامل بانک ها داشته باشند تاسریع تر به توافق نهایی برسیم، پیش بینی می کنیم تا چند روز آتی به توافق نهایی با دو بانک غیر دولتی برسیم تا این سرمایه های ملی مورد حمایت موثر قرار بگیرند، این هم خبر خوب برای هواداران دو تیم، امیدواریم بازی خوبی را امشب از هر دو تیم ببینیم.


استقلال و پرسپولیس سرمایه‌های ملی ما هستند/ دولت با  واگذاری استقلال و پرسپولیس به دو بانک غیر دولتی موافق است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه