سفیر روسیه در آمریکا، واشنگتن را به مشارکت در درگیری اوکراین متهم کرد


سفیر روسیه در آمریکا، واشنگتن را به مشارکت در درگیری اوکراین متهم کرد

سفیر روسیه در آمریکا گفت که اظهارات مقامات آمریکایی در مورد لزوم کمک به حملات اوکراین به کریمه به معنای به رسمیت شناختن مشارکت واقعی ایالات متحده در درگیری است و این را یک مسیر خطرناک با عواقب غیرقابل پیش بینی خواند.

به گزارش اسپوتنیک، ویلیام برنز، رئیس سیا، قبلا گفته بود که کمک های جدید ایالات متحده، در صورت تایید کنگره، به اوکراین این امکان را می دهد تا "ابتکار تهاجمی" را دوباره به دست آورد و فرصت هایی را برای "حملات نفوذی" در کریمه و اقدامات علیه ناوگان دریای سیاه روسیه فراهم کند.
آناتولیآنتونوف سفیر روسیه در آمریکا گفت: "کار به جایی رسیده است که برخی از مقامات عالی رتبه می گویند: ما باید به اوکراینی ها کمک کنیم تا "به عمق کریمه ضربه بزنند." به عبارت دیگر، مشارکت واقعی ایالات متحده در مناقشه رسماً به رسمیت شناخته شده است. با این حال، این یک دوره خطرناک است، مملو از غیرقابل پیش بینی ترین عواقب، نه تنها برای امنیت ایالات متحده، بلکه برای کل جهان."
روز سه‌شنبه، ایالات متحده یک بسته جدید - اولین بسته امسال و پنجاه و پنجمین بسته کمک نظامی به اوکراین به ارزش حدود 300 میلیون دلار، شامل مهمات، سیستم‌های دفاع هوایی قابل حمل انسان، و سلاح‌های ضد تانک را اعلام کرد.
آنتونوف گفت که دولت آمریکا از این طریق "تداوم روند فاجعه بار طولانی شدن درگیری نظامی در اوکراین را تایید کرد."
سفیر روسیه تاکید کرد: "ایالات متحده نمی خواهد این حقیقت ساده را درک کند که هیچ سلاح آمریکایی عملیات نظامی ویژه روسیه را متوقف نخواهد کرد. تجهیزات جدید سوزانده و نابود خواهند شد. استفاده از آن تنها منجر به افزایش تلفات در بین شهروندان عادی جمهوری پس از شوروی خواهد شد."
همانطور که رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین قبلا تاکید کرده بود، مسکو به دنبال چرخاندن چرخ درگیری اوکراین نیست، بلکه به دنبال پایان دادن به آن است. در عین حال، کشورهای غربی مدام در مورد لزوم ادامه خصومت ها، افزایش تدارکات تسلیحات و آموزش جنگجویان نیروهای مسلح اوکراین در قلمرو خود صحبت می کنند. کرملین بارها خاطرنشان کرده است که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب کمکی به مذاکرات نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


طرد مزدوران فرانسوی در خارکف از سوی پاریس