اسلامی: تا پایان دولت چهاردهم دو نیروگاه هزار مگاواتی افتتاح می‌شود


اسلامی: تا پایان دولت چهاردهم دو نیروگاه هزار مگاواتی افتتاح می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: از اردیبهشت سال آینده سایت‌های پرتودهی یکی پس از دیگری افتتاح می‌شود و امیدوارم تا پایان دولت چهاردهم، دو نیروگاه هزار مگاواتی دیگر هم افتتاح شود.

اسلامی: تا پایان دولت چهاردهم دو نیروگاه هزار مگاواتی افتتاح می‌شود

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد اسلامی در حاشیه جلسه صبح امروز چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ پیشرفت و عملکرد شرکت‌های صنعتی - معدنی ما به لحاظ کمی نه به لحاظ مالی ۱۸ درصد رشد داشته است که به بالای ۱۰۰ درصد پیشرفت در بیشتر این شرکت‌ها رسیده است.

وی افزود: اهداف مهمی که محقق شد تولیدات جدید «دوتره» بود که ما را همتراز کشورهای انگشت‌شمار تراز اول جهان قرار داد و به‌عنوان تولیدکننده و موسسه تحقیقات صنعتی که در مرز دانش حرکت می‌کند مطرح شدیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به برنامه‌های سال آینده این سازمان، اعلام کرد: از اردیبهشت سال آینده سایت‌های پرتودهی که قول داده بودیم یکی پس از دیگری افتتاح می‌کنیم. برای اولین‌بار پرتودهی مخصوص کشاورزی انجام می‌شود.

اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره افتتاح نیروگاه جدید در سال آینده، گفت: ساخت هر نیروگاه حداقل هفت سال زمان می‌خواهد. امیدوارم تا پایان دولت چهاردهم، دو نیروگاه هزار مگاواتی دیگر افتتاح شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره استفاده از ظرفیت تولید برق اتمی در تابستان سال آینده، اظهار کرد: برق اتمی نیروگاه بوشهر در سال ۱۴۰۲ مقام اول بازدهی نیروگاه‌های اتمی براساس ارزیابی انجمن بین‌المللی نیروگاه‌های هسته‌ای را کسب کرد. ما در سال ۱۴۰۲ از ۷ میلیارد کیلوبایت ساعت عبور کردیم و نیروگاه نقش خود را به خوبی ایفا کرد. امیدوارم سال بعد هم در خدمت مردم باشد./ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)