هجوم ماینرهای ارز دیجیتال به پردازنده‌های AMD Ryzen 9 7950X


هجوم ماینرهای ارز دیجیتال به پردازنده‌های AMD Ryzen 9 7950X

به نظر می‌رسد که با افزایش قیمت بیت کوین، استخراج ارزهای دیجیتال دوباره در حال رونق گرفتن است. اکنون نوبت به پردازنده‌های Ryzen 9 7950X رسیده که به جدیدترین قربانی ماینرهای ارز دیجیتال تبدیل شده و در بازار نایاب شوند. در حال حاضر با داشتن یکی...

به نظر می‌رسد که با افزایش قیمت بیت کوین، استخراج ارزهای دیجیتال دوباره در حال رونق گرفتن است. اکنون نوبت به پردازنده‌های Ryzen 9 7950X رسیده که به جدیدترین قربانی ماینرهای ارز دیجیتال تبدیل شده و در بازار نایاب شوند. در حال حاضر با داشتن یکی از پردازنده‌های پرچمدار AMD می‌توان تا 3 دلار در روز درآمد داشت!

با بالا رفتن قیمت بیت کوین، بازار استخراج ارز دیجیال رونق گرفته و ماینرهای کریپتو که دستگاه‌های خود را از سال 2022 خاموش کرده بودند، به فکر کسب درآمد از استخراج ارزهای دیجیتال افتاده‌اند.

هجوم ماینرهای ارز دیجیتال به پردازنده‌های AMD Ryzen 9 7950X

پردازنده‌های پرچمدار AMD، جدیدترین قربانی ماینرها

اما پردازنده‌های پرچمدار AMD و اینتل یکی از قربانیان جدید استخراج ارزهای دیجیتال به حساب می‌آیندو در همین رابطه ارز دیجیتال Qubic یا QBIC را داریم که روی پردازنده ۱۶ هسته‌ای AMD Ryzen 9 7950X حدود ۳ دلار در روز سود می‌دهد.

بر اساس اعلام techpowerup در واقع پردازنده‌های Zen 4 به هدفی جدید برای ماینرهای ارز دیجیتال تبدیل شده و در همین رابطه شاهد نایاب شدن برخی پردازنده‌های پرچمدار مانند Ryzen 9 7950X و Core i9-14900K در بازار هستیم.

این پردازنده‌ها با قیمتی در حدود 600 دلار بهترین گزینه برای ماینرهای ارز دیجیتال تبدیل شده است. ماینرها برای استخراج ارز دیجیتال Qubic روی توانایی‌های این پردازنده‌ها در اجرای مجموعه دستورالعمل AVX-512 حساب باز کرده‌اند.

در همین رابطه بخوانید:

- ماینرها به خودرو هم رحم نکردند؛ استخراج ارز دیجیتال توسط خودروی تسلا

البته انتظار می‌رود سایر پردازنده‌های Ryzen 7900 و 7900X و 7900X3D در لیست ماینرهای ارز دیجیتال قرار گرفته باشند تا شاهد وقوع تراژدی دیگر در بازار پردازنده‌های پرچمدار و نایاب شدن آنها باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شباهت حیرت انگیز چهر آزاده صمدی به دنیز دایی ! + عکس های باورنکردنی