خشم آمریکا از چین دامن تیک‌تاک را هم گرفت


خشم آمریکا از چین دامن تیک‌تاک را هم گرفت

اقتصادنیوز: مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه به اتفاق آرا به لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در این کشور رای داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه به اتفاق آرا به لایحه ممنوعیت تیک تاک در این کشور رای داد. این لایحه با ۳۶۲ رای موافق در برابر ۶۵ رای مخالف به تصویب رسیده است.

مطابق با این لایحه، شرکت بایت دنس، مالک تیک تاک ۶ ماه فرصت خواهد داشت تا این برنامه را واگذار کند؛ در غیر این صورت با ممنوعیت در این کشور مواجه خواهد شد.

این لایحه برای قانونی شدن باید به تصویب سنای آمریکا برسد که در آن قانون‌گذاران درخصوص این لایحه اختلاف نظر دارند.

برخی مقامات آمریکایی بر این باور هستند که جمع‌آوری داده‌ها توسط تیک‌تاک، به حزب کمونیست چین اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی و اختصاصی آمریکایی‌ها را می‌دهد و به طور بالقوه به چین اجازه می‌دهد مکان‌های کارمندان و پیمانکاران فدرال را ردیابی کرده و پرونده‌هایی از اطلاعات شخصی را برای باج‌خواهی بسازد و جاسوسی شرکتی انجام دهد. جمع‌آوری داده‌ها توسط تیک‌تاک، به حزب کمونیست چین اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی و اختصاصی آمریکایی‌ها را می‌دهد و به طور بالقوه به چین اجازه می‌دهد مکان‌های کارمندان و پیمانکاران فدرال را ردیابی کرده و پرونده‌هایی از اطلاعات شخصی را برای باج‌خواهی بسازد و جاسوسی شرکتی انجام دهد.

تیک‌تاک می‌گوید داده‌های کاربران آمریکایی را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارد و نخواهد گذاشت و استدلال می‌کند لایحه مجلس نمایندگان، در واقع یک ممنوعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فضای مجازی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگها