هنیه: میدان و مذاکره دو خط موازی است


هنیه: میدان و مذاکره دو خط موازی است

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد تیم مذاکره‌کننده این جنبش با تکیه بر قدرت مقاومت به مذاکرات پا می‌گذارد.

هنیه: میدان و مذاکره دو خط موازی است

به گزارش راهبرد معاصر. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، گفت که میدان و مذاکرات دو خط موازی هستند.

براساس گزارش القدس العربی، این در بیانیه مطبوعاتی هنیه در تلگرام منتشر شده است. او از دولت آمریکا خواست تلاش بیشتری برای توقف جنگ نسل کشی و سیاست قحطی زایی که نوار غزه تحت آن قرار دارد، انجام دهد.

او افزود: موقعیت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در لفاظی در حال تغییر است و در حال آزمایش است.

هنیه تاکید کرد: دولت آمریکا موظف است برای توقف جنگ نسل کشی و سیاست قحطی که مردم ما در غزه و شمال آن در معرض آن هستند اقدامات زیادی انجام دهد.

در نتیجه جنگ و محدودیت‌های اشغالگران، ساکنان غزه به ویژه شمال آن با کمبود شدید مواد غذایی، آب، دارو و سوخت، در آستانه قحطی قرار گرفته‌اند و حدودا دو میلیون فلسطینی از نواری که ۱۷ سال است در محاصره نیرو‌های اشغالگر اسرائیل است.

هنیه خاطرنشان کرد: میدان و مذاکره دو خط موازی هستند و جنبش بر عظمت پایداری و نبوغ مقاومت، مذاکرات خود را پایه گذاری می‌کند.

او تاکید کرد که این جنبش با تمام قوا به دنبال پایان دادن به جنگ تهاجمی علیه مردم فلسطین است و اگر دولت اشغالگر از ناسازگاری خود دست بردارد، فرصت دستیابی به یک توافق چند مرحله‌ای فراهم است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پیش از اعلام کرده بود که در خصوص روند مذاکرات آتش‌بس و خواسته‌های طرف فلسطینی در این مذاکرات گفت که حماس به کم‌تر از «توقف کامل تجاوز» و «برداشتن محاصره ظالمانه» راضی نخواهد شد./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی