پیشنهاد یک نماینده مجلس درباره افزایش جلسات صحن علنی


پیشنهاد یک نماینده مجلس درباره افزایش جلسات صحن علنی

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان باید طرح‌ها و لوایحی که در این مجلس تهیه یا بررسی شده را با جدیت تا هفتم خرداد تعیین تکلیف کنند. به طور مثال لایحه ارتقای امنیت زنان از همین قبیل است.

به گزارش تجارت‌نیوز، سید محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، با اشاره اهمیت بررسی لوایح و طرح‌های نیمه کاره تا پایان عمر مجلس یازدهم گفت: مجلس طرح‌ها و لوایح را در هر فرصتی که پیش می‌آید در دستور قرار می‌دهد. برخی فوریتی و بعضی دارای چند امضا هستند. به طور مثال طرحی که در مورد بیمه یارانه‌ای کارگران ساختمانی است ۱۹ فروردین در صحن مطرح می‌شود. طرح دیگر که در نوبت رسیدگی است، طرح استفساریه تولیدات عسل برای زنبورداران است که باید شامل معافیت ارزش افزوده و مالیات شود.

وی افزود: نمایندگان باید طرح‌ها و لوایحی که در این مجلس تهیه یا بررسی شده را با جدیت تا هفتم خرداد تعیین تکلیف کنند. به طور مثال لایحه ارتقای امنیت زنان از همین قبیل است. پیشنهاد بنده این است که اردیبهشت ماه صحن ۲ شیفت صبح و بعدازظهر برگزار شود تا این طرح‌ها و لوایح به سرانجام برسد. کارهای کمیسیونی این طرح‌ها انجام شده به همین سبب مجلس می‌تواند بسیاری از طرح‌های اولویت‌دار را در صحن به نتیجه برساند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تقریبا در هر مجلسی یک تعداد از طرح‌ها و لوایح برای مجلس بعد می‌ماند که در آغاز مجلس بعدی پس از کارهای مقدماتی و شکل‌گیری کمیسیون‌ها این طرح‌ها و لوایح را در اختیار نمایندگان قرار می‌دهند. ۱۵ نماینده اگر طرح را امضا کنند آن طرح دوباره در فرآیند قانونی مجلس قرار می‌گیرد.

میرتاج الدینی با اشاره به مراحل لایحه بودجه، گفت: لایحه بودجه طبق آئین‌نامه اصلاح شده ۲ مرحله‌ای شد. مرحله اول که منابع و مسائل اصلی بودجه بود انجام گرفت. مرحله دوم جدول ریز تقسیم هزینه‌ها منابع و مصارف بود که به ۲ ماه وقت لازم داشت. اما برای راحتی ‌کار دولت و برای آن‌که بودجه یک دوازدهم نشود، نمایندگان تصویب کردند که دولت بر اساس مرحله اول بودجه عمل کند.

وی ادامه داد: حدود دو هزار و ۵۶۲ همت در بودجه عمومی، افزایش ۲۰ در صدی حقوق‌ها و وضعیت بازنشستگان برای سال بعد در نظر گرفتند که دولت بر اساس آن عمل می‌کند. منابع، بودجه عمرانی، افزایش حقوق‌ها، نرخ ارز و میزان فروش نفت در بودجه مشخص شده است. ریزمصارف و جدول تقسیم اعتبارات به پروژه‌های مختلف مانده که همیشه هم بعد از عید انجام می‌شد. به هر صورت دولت از لحاظ بودجه با این تدبیر مجلس مشکلی پیدا نمی‌کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح‌ها و لوایح در نوبت صحن مجلس، گفت: لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سو رفتار در ردیف ششم قرار دارد که می‌تواند ۱۹ فروردین در دستور قرار بگیرد. طرح کمیسیون کشاورزی مبنی بر استفساریه معافیت قانون مالیات بر ارزش افزوده در محصولات زنبور عسل ردیف یازدهم است.

میرتاج الدینی در پایان یادآور شد: بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی، بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث بر اثر حوادث ناشی از وسائل نقلیه، طرح یک فوریتی تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال و طرح تأمین نیرو انسانی آموزش و پرورش نیز اولویت دار و در دستور هستند.

منبع : خبر آنلاین
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی