تست شخصیت | کدوم شکل تو رو بیشتر می‌ترسونه؟ نوع ترومای کودکیت ریشه تو همین تصویر داره


از کدام یک از چهار شکل زیر حس بد بیشتری می‌گیرید؟ همین شکل پاسخ تروماهای کودکی شما را در خود پنهان کرده‌است.

تست‌های روانشناسی شخصیت روش‌هایی بسیار کاربردی برای درک رفتار و انگیزه‌های شخصی هر فرد است. این تست‌های جالب می‌توانند برای درک نقاط قوت و ضعف افراد بسیار مفید باشند و حقایقی را آشکار کنند که شاید خود فرد از آن‌ها آگاه نیست.

برای شما در این مطلب یک تست شخصیت آورده‌ایم که باید چهار شکل را بررسی کنید و مشخص کنید کدام شکل بیشتر از بقیه اشکال حس بدی به شما می‌دهد. با خواندن تفسیر شکلی که انتخاب کرده‌اید، از نوع ترومای دوران کودکی خود آگاه شوید. این تست روانشناسی پیشگویی نیست؛ بلکه از روی معیارهای روانشناسی درون شما را تحلیل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: تست شخصیت شناسی از روی فیلم | کدام ژانر فیلم رو بیشتر می‌پسندی؟ بگو تا بگم چه شخصیتی داری؟

تست شخصیت نوع ترس دوران کودکی

تست شخصیت | کدوم شکل تو رو بیشتر می‌ترسونه؟ نوع ترومای کودکیت ریشه تو همین تصویر دارهتست شخصیت ترومای دوران کودکی

.

.

.

بیشتر بخوانید: تست شخصیت | اولین چیزی که می بینید نشان می دهد که آیا احساسات خود را پنهان می کنید یا نه؟

.

.

.

تفسیر تست شخصیت نوع ترومای دوران کودکی

شکل ۱: ترس از پس زده شدن

اگر انتخاب شما شکل شماره ۱ بود، گویی شما انتظار افکار منفی را از دیگران دارید و همین انتظار باعث شده تا در موارد بسیاری بی دلیل نسبت به دیگران حالت تدافعی داشته‌باشید. حتی با اینکه تعداد زیادی از انسان‌های زندگیتان، شما را دوست دارند اما گرفتن و پس دادن این احساسات برای شما کار سختی است. همچنین شما محبت و علاقه خود را بیشتر از طریق کلام ابراز می‌کنید تا لمس فیزیکی.

شما می‌توانید باعث به وجود آمدن احساسات عمیقی در دیگران شوید اما احساسات شدید شما را دستپاچه می‌کند و همین امر باعث می‌شود تحمل و ماندن در رابطه طولانی مدت برای شما سخت باشد و بی دلیل بدترین چیزها را از سمت شریک عاطفی خود پیش‌بینی می‌کنید و با او برخورد ناملایمی دارید.

شکل ۲: ترس از رها شدن

اگر شکل شماره ۲ به شما حس بدی داد، گویی شما ترسی همیشگی از رها شدن و جا ماندن دارید که باعث می‌شود موقعیت‌هایتان به دلیل عزت نفس پایینی که دارید، از دست بروند. شما همیشه نوعی حس اضطراب و آسیب‌پذیری همیشه همراه شما است که باعث می‌شود شما از خود واقعیتان متفاوت عمل کنید و بیش از حد در حق بقیه لطف کنید و باعث به وجود آمدن توقعی همیشگی در آن‌ها شوید. این تمایلات شما همچنین باعث تقویت خود سرزنش‌گری در شما می‌شود که باعث شده همه چیز را بیش از حد تحلیل کنید و تلاش کنید که همیشه برای دیگران خوب و کافی باشید. از سوی دیگر، دستاوردهای شما دیگر شما را زیاد خوشحال نمی‌کند و حس خوبی نسبت به خود و پیشرفت‌هایی که کرده‌اید ندارید و خود را کوچک‌تر از حد معمول می‌پندارید.

بیشتر بخوانید: تست شخصیت مرد و پنگوئن | اول از همه چه دیدی؟ بگو تا بگم چه شخصیت نابی داری؟

شکل ۳: ترس از بی عدالتی و ظلم

اگر این شکل را انتخاب کردید، ممکن است درد مزمنی همواره در کمر و سینه شما به همراه خستگی و فرسودگی روانی زیاد برای شما آشنا باشد. آشفتگی احساسی یکی از همراهان همیشگی شماست. شما یک لحظه آرام و امیدوار نسبت به زندگی هستید و لحظه‌ای دیگر از زندگی خسته و ناامیدید. برای شما چسبیدن به یک مسیر و تمرکز روی هدف سخت و دشوار است و مدام این حس را دارید که همیشه در یک جنگ دائمی با زندگی هستید. معمولا شما آرامش ذهنی ندارید و مدام منتظر این هستید که دردسر جدیدی برایتان پیش بیاید یا مدام احساس می‌کنید کار نکرده و یا عقب‌افتاده‌ای دارید که باید انجام دهید.

شکل ۴: ترس از خیانت

کسانی که خیانت را تجربه کرده‌اند، معمولا این شکل را انتخاب می‌کنند. این افراد معمولا با تشخیص، ابراز و مدیریت احساساتشان مشکل دارند و بیشتر معده و روده آن‌ها دچار مشکل و درد می‌شود. شما ممکن است دنیایی خیالی برای خودتان ساخته‌باشید تا از دنیای واقعی و تهدیدهای واقعی فرار کنید و نسبت به شریک‌های عاطفی بعدیتان هم وابستگی زیاد و دردسرسازی خواهید داشت. جدایی نیز برای شما کار بسیار سختی است چون مدام این احساس را دارید که به خاطر چیزی یا کسی قرار است نادیده‌ گرفته‌شده و ترک شوید.

انتخاب شما کدام شکل بود؟

بیشتر بخوانید: تست شخصیت | بزرگترین نقطه ضعف شخصیتت رو با اولین تصویری که دیدی کشف کن!

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و کاربران محترم سایت ستاره به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش تحسین‌برانگیز راننده‌های ایرانی هنگام شنیدن صدای آژیر آمبولانس