سال نو را با بارش برف و باران آغاز می‌کنیم


سال نو را با بارش برف و باران آغاز می‌کنیم

 مدیرکل هواشناسی فارس با بیان اینکه سامانه‌ای که امروز و فردا در استان فعال است، بارش خیلی محدود و رگباری و گل‌آلود دارد، از ورودی سامانه بارشی قوی و فعالی در شب عید نوروز به این استان خبر داد.

مسعود حقیقت با اشاره به فعالیت سامانه بارشی که از صبح امروز، ۲۵ اسفندماه در برخی از استان فارس فعال شده است، گفت: این سامانه که فردا هم در استان فارس فعالیت دارد، ضعیف است و بیشتر در مناطق شمال و شمال غرب و بخش‌هایی از مرکز استان فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه بارش‌های این سامانه محدود و گل‌آلود و رگباری است که در حد یکی دو دهم میلی‌متر خواهد بود، گفت: در شیراز این سامانه از حدود ساعت ۱۴ رگباری خواهد داشت و فردا هم به منوال خواهد بود.

حقیقت اظهار کرد: البته باید به این نکته توجه داشت که این سامانه همراه با وزش باد شدیدی است و بعد از عبور این سامانه، وزش باد شدید بخش‌هایی از شهرستان‌های آباده، بوانات، اقلید، خرم‌بید، پاسارگاد، خرامه، استهبان و شیراز را در بگیرد که احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و تابلو‌های تبلیغاتی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی فارس با توجه به وزش باد شدید از مردم این مناطق خواست تا از حضور در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال پرهیز کنند و کشاورزان هم مراقب محصولات زراعی خود باشند.

وی در عین حال خبر خوش بارش رحمت الهی در شب عید نوروز در استان فارس داد و افزود: از روز سه‌شنبه و شب سال تحویل و طی روز چهارشنبه سامانه بارشی قوی و خوبی در مناطق مرکزی و شمال استان فعالیت خواهد کرد و بارش‌های خوبی می‌توانیم برای اول فروردین ۱۴۰۳ داشته باشیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین