پیش بینی آب و هوای گیلان تا هفته آینده


پیش بینی آب و هوای گیلان تا هفته آینده

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: از بعد از ظهر و شب جمعه با گذر جریانات کم و بیش ناپایدار در برخی از نقاط شاهد رگبار و رعد و برق تا شنبه خواهیم بود.

محمد دادرس آسمان گیلان را نیمه ابری تا ابری دانست و اظهار کرد: کمینه و بیشینه دما طی امروز بین چهار تا ۱۹ درجه سانتیگراد در نوسان است.

وی نقشه‌های هواشناسی را نشان دهنده جوی نسبتا پایدار در منطقه و فعالیت جریانات شمالی دانست و افزود: طی ۳۰ ساعت آینده برای نواحی ساحلی و جلگه ای، آسمان قسمتی ابری تا ابری و مه آلود و احتمال بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی با بیان اینکه آسمان در ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی صاف تا نیمه ابری خواهد بود، تصریح کرد: احتمال وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما در این مناطق وجود دارد.

دادرس با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای روز‌های جمعه و شنبه، تصریح کرد: از بعد از ظهر و شب جمعه با گذر جریانات کم و بیش ناپایدار در برخی از نقاط شاهد رگبار و رعد و برق تا شنبه خواهیم بود.

وی ارتفاع موج طی امروز و فردا را بین ۶۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر دانست و گفت: احتمال آبگرفتگی منطقه‌ای و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و جاری شدن سیلاب موقتی و... وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه برای یکشنبه و دوشنبه، جوی غالبا پایدار پیش بینی می‌شود، ادامه داد: به تدریج از اواخر وقت دوشنبه و با نفوذ سامانه ناپایدار و بارشی به منطقه، شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا و وزش باد و کاهش نسبی دما و بارندگی و رعد و برق و تگرگ تا اواخر هفته آینده فراهم خواهد شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرپرست سازمان ملی سنجش منصوب شد