اظهارات بورل درباره نتیجه جنگ اوکراین / هر کاری می‌خواهیم انجام دهیم، باید همین الان و سریع انجامش دهیم


اظهارات بورل درباره نتیجه جنگ اوکراین / هر کاری می‌خواهیم انجام دهیم، باید همین الان و سریع انجامش دهیم

بورل در جریان سفر به واشنگتن به خبرنگاران گفت، نتیجه درگیری در اوکراین در بهار و تابستان امسال مشخص خواهد شد، بنابراین غرب نباید کمک نظامی خود به دولت کی‌یف را به تعویق بیاندازد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: بهار و تابستان در مورد جنگ اوکراین تصمیم‌گیری می‌شود.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، وی در جریان گفت‌وگو با سیاستگذاران آمریکایی به پیامدهای احتمالی پیروزی روسیه پرداخت و گفت که مسکو به همین جا ختم نمی‌شود.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین با بیان اینکه ماه‌های آتی تعیین کننده هستند، گفت: هر کاری می‌خواهیم انجام دهیم، باید همین الان و سریع انجامش دهیم. این برای ما صادق است. باید سرعت بگیریم. ما باید حمایت خود را افزایش دهیم تا بیشتر و سریعتر انجام دهیم. به همین دلیل ظرفیت‌های دفاعی صنعتی خود را افزایش می دهیم. این روش برای ایالات متحده نیز صدق می‌کند.

بورل ادامه داد: بسیاری از تحلیل‌ها انتشار یک حمله بزرگ از سوی روسیه را در تابستان دارند و اینکه اوکراین نمی تواند تا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ‌آمریکا منتظر بماند.

این دیپلمات اروپایی معتقد است که موفقیت روسیه در اوکراین عواقب بزرگی برای آمریکا و سیستم اتحادهای ساخته شده در اطراف ایالات متحده و اروپا خواهد داشت. تحت این سناریو، هیچ کشوری دیگر نمی‌تواند مطمئن باشد که ایالات متحده برای کمک به هر متحدی که مورد حمله قرار می‌گیرد، وارد عمل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی