آدم ربایی ساختگی برای رهایی از دست خواستگار سمج


آدم ربایی ساختگی برای رهایی از دست خواستگار سمج

دختر عراقی مقیم ایران برای فرار از دست خواستگار سمجش، نقشه ربودن خودش را کشید اما فکرش را نمی‌کرد که این ماجرا برایش دردسرساز شود.

به گزارش مشرق،چند روز قبل جوانی از اتباع عراقی قدم در اداره پلیس تهران گذاشت و از ربوده شدن دختر موردعلاقه‌اش خبر داد. وی به افسر پلیس گفت: من اهل کشور عراق و مقیم ایران هستم و در یکی از دانشگاه های تهران درس می خوانم. مدتی قبل با دختری به نام زهرا آشنا شدم. او همکلاسی و هموطنم است که در ایران اقامت دارد. چون می‌خواستم با او ازدواج کنم، به خواستگاری‌اش رفتم اما ۴۸ ساعت بعد از خواستگاری، افراد ناشناسی او را ربودند. زهرا برایم یک فیلم ۳۰ ثانیه ای فرستاده که در آن در حالی که گریه می‌کند و به وحشت افتاده است می‌گوید که افرادی از اقوامش به ایران آمده و او را ربوده و قصد دارند با خودشان به کشوری دیگر ببرند. من هم با دیدن این فیلم تصمیم گرفتم پلیس را در جریان قرار دهم.

با این شکایت، ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران زیر نظر قاضی عظیم سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی، وارد عمل شده و تحقیقات برای یافتن دختر عراقی را آغاز کردند. در نخستین گام، فیلمی که دختر جوان برای خواستگارش فرستاده بود مورد بررسی قرار گرفت تا اینکه با توجه به سرنخ های موجود در فیلم، رد دختر جوان در یک هتل آپارتمان واقع در اطراف تهران به دست آمد. ماموران برای تحقیقات به این محل رفتند و آنجا بود که مشخص شد، ماجرای آدم ربایی، واقعی نبوده بلکه ساختگی بوده است.

دختر جوان برای رهایی از دست خواستگارش، سناریوی ربودن خودش را طراحی کرده بود اما فکرش را نمی کرد که پای پلیس و دستگاه قضایی به ماجرا باز شود.

این دختر دانشجو که در هتل آپارتمان حضور داشت گفت: با محسن در دانشگاه آشنا شدم اما از همان روزهای نخست آشنایی متوجه شدم که با او نمی شود زندگی کرد. وی شکاک و بدبین بود و سعی کردم با بی توجهی به این رابطه پایان بدهم اما محسن دست بردار نبود. حتی از من خواستگاری کرد و رهایم نمی‌کرد. در این شرایط بود که فکری به سرم زد؛ نقشه ربودن خودم. فکر می کردم با این نقشه، بی خیال می شود و وقتی می‌فهمد که اقوامم خطرناک هستند خودش را کنار می کشد اما نقشه ام نگرفت و محسن نه تنها بی خیال من نشد بلکه پای پلیس هم به ماجرا کشاند. با اظهارات دختر جوان، تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

انگیزه‌های عجیب آدم‌ربایی ساختگی

آدم‌ربایی ساختگی یکی از شگردهایی است که معمولا از سوی جوانان و نوجوانان برای تحت فشار قرار دادن خانواده‌ها صورت می‌گیرد. شگردی که هر چند به نظر طراحانشان کاملا حرفه‌ای و بی‌نقص است اما معمولا خیلی زود از سوی پلیس لو می‌رود.

یکی از پرونده های آدم‌ربایی ساختگی که چندی قبل در اداره آگاهی تهران تشکیل شد مربوط به ربوده شدن دختری ۱۵ ساله بود. درحالیکه همه تصور می کردند این دختر را ربوده اند و گروگانگیران قصد اخاذی یک میلیاردی از خانواده اش را دارند اما خیلی زود مشخص شد آدم ربایی ساختگی بوده است. این دختر ۱۵ ساله فیلمی برای پدرش فرستاده بود که آدم ربایان وی را شکنجه کرده اند و او را در اتاقی متروکه نگه می دارند اما روزی که خانواده این دختر با هماهنگی پلیس به محل قرار رفتند تا به خیال خودشان یک میلیارد تومان را تحویل گروگانگیران بدهند، مشخص شد که همه چیز ساختگی بوده است. دختر نوجوان می گفت والدین سختگیری دارد که حتی به او اجازه نمی‌دهند موبایل داشته باشد و با این کار می‌خواسته دور از آنها زندگی کند.

به خاطر امتحان

یکی دیگر از پرونده‌های عجیب آدم‌ربایی ساختگی که چندی قبل در دادسرای جنایی تهران گشوده شد، مربوط به آدم ربایی ساختگی پسری نوجوان بود. این پسرنوجوان که خانواده‌اش تصور می‌کردند نابغه است و نزد همه فامیل از او تعریف کرده بودند، از آنجا که درسش را نخوانده و نمی خواست سر جلسه امتحان حاضر شود، سناریوی ربودن خودش را طراحی کرد اما وقتی پای پلیس به ماجرا باز شد، خیلی زود دستش رو شد.

نمرات پایین

فرار از سختگیری‌های والدین به خاطر نمرات پایین یا کارنامه بد، یکی از انگیزه‌های متداول در آدم‌ربایی ساختگی توسط نوجوانان است. مانند پسری نوجوان بود که چون نمرات پایان سالش بسیار کم شده بود نقشه ربودن خودش را کشید تا ذهن والدینش را گمراه کند. او حتی از نرم افزار تقلید صدا استفاده کرد و در نقش گروگانگیر با پدرش صحبت کرد و به او گفت که پسرتان را گروگان گرفته‌ایم و و حتی درخواست پول کرد اما تحقیقات پلیس خیلی زود نشان داد که آدم‌ربایی ساختگی است و نقشه پسر نوجوان نقش برآب شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان