با پارچه گیپور مجلسی چه لباس هایی بدوزیم؟


با پارچه گیپور مجلسی چه لباس هایی بدوزیم؟

پارچه گیپور مجلسی در دسته پارچه های توری قرار دارد اما یک تور متفاوت است که معمولا کاملا ساده و بدون تزئینات برای دوخت یک لباس مجلسی کافی خواهد بود. این پارچه دوست داشتنی در طرح ها و رنگ های مختلفی موجود است. در ادامه مطلب بیشتر با ویژگی ها و کاربردهای آن آشنا خواهید شد.

با پارچه گیپور مجلسی چه لباس هایی بدوزیم؟

پارچه های مجلسی دنیای خاص و منحصر به فرد خود را دارند. این پارچه های زیبا که معمولا با سنگ ها و منجوق های مختلف تزئین می شوند تا در مهمانی های شبانه بدرخشند، در دسته پارچه های لوکس و نفیس قرار می گیرند. خانم ها معمولا ترجیح می دهند با این پارچه های پر زرق و برق لباس هایی بلند با الگویی ساده بدوزند. البته باید در نظر داشت این پارچه های براق همواره مورد توجه همه خانم ها نیستند. بسیاری از خانم ها که به استایلی های ساده علاقه دارند، در میان پارچه های مجلسی نیز پارچه هایی ساده و مات را می پسندند. پارچه گیپور مجلسی جدید آن پارچه ای است که ما به این خانم ها پیشنهاد می کنیم.

به طور کلی بیشتر پارچه های مجلسی جزو پارچه های توری هستند. در زمینه بیشتر این پارچه ها از تورهای مختلف استفاده می شود و با ایجاد تزئینات خاص روی این پارچه ها، یک تور ساده تبدیل به پارچه ای شیک و زیبا می شود. پارچه گیپور مجلسی نیز در دسته پارچه های توری قرار دارد اما یک تور متفاوت است که معمولا کاملا ساده و بدون تزئینات برای دوخت یک لباس مجلسی کافی خواهد بود. این پارچه دوست داشتنی در طرح ها و رنگ های مختلفی موجود است. بیشترین کاربرد پارچه گیپور سفید در طراحی لباس عروس است. هرچند می توانید از آن برای دوخت لباس عقد و حتی مانتو عروس نیز استفاده نمایید. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را به طور کامل با پارچه گیپور مجلسی و کاربردهایش آشنا کنیم. در نتیجه اگر به دنبال قیمت پارچه گیپور هستید یا نمی دانید با آن چه لباس هایی بدوزید، توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

پارچه گیپور مجلسی چیست؟

همانطور که اشاره شد، پارچه گیپور مجلسی در دسته پارچه های توری قرار می گیرد اما زمینه ای از تور ندارد. در طراحی این پارچه، اشکالی مانند گل و برگ که با الیاف ترکیبی ساخته شدند با ظرافتی بی نظیر به هم وصل می شوند. به این ترتیب یک پارچه توری شکل می گیرد. در گذشته این پارچه با الیاف ابریشمی و به صورت دستی تولید می شد. با رشد صنعت نساجی و تولید الیاف مصنوعی بسیار متنوع، تنوع پارچه گیپور مجلسی جدید نیز افزایش یافت. شما می توانید این تنوع را هم در جنس الیاف و هم در طرح های فوق العاده این پارچه مشاهده نمایید. زیر دست پارچه گیپور لطیف اما کاملا برجسته است. قیمت پارچه گیپور با توجه به فاکتورهای مختلف می تواند کاملا متفاوت باشد. اما به طور معمول این پارچه در مقایسه با سایر پارچه های مجلسی، قیمتی مناسب و مقرون بصرفه دارد.

با پارچه گیپور مجلسی چه لباس هایی بدوزیم؟

همانطور که از ظاهر این پارچه پیداست، کاملا بدن نما است و باید برای استفاده از این پارچه از یک پارچه آستر مناسب استفاده نمایید. برای انتخاب آستر مناسب به شما پیشنهاد می کنیم به رنگ اصلی پارچه گیپور توجه کرده و بر اساس آن انتخاب نمایید. یعنی برای پارچه گیپور سفید، پارچه آستر سفید بسیار مناسب است. برای پارچه گیپور مشکی می توانید از رنگ مشکی یا آستری با رنگ پوست بدن استفاده نمایید. به این ترتیب لباس مجلسی شما جلوه خاص تری پیدا خواهد کرد. پارچه گیپور مجلسی کشسانی ندارد و در نتیجه برای دوخت لباس های تنگ چندان مناسب نیست. هرچند این پارچه کاملا منعطف است و شما را در طراحی لباس محدود نمی کند. با اندکی خلاقیت می توانید با این پارچه زیبا و دوست داشتنی، لباس هایی خاص و جذاب برای خود بدوزید.

پارچه گیپور مجلسی چه ویژگی هایی دارد؟

با پارچه گیپور مجلسی چه لباس هایی بدوزیم؟

پارچه گیپور مجلسی پارچه ای خاص و متفاوت است که می تواند استایلی خیره کننده در مهمانی های مختلف برای شما بسازد. این پارچه ویژگی های منحصر به فردی دارد و به دلیل وجود همین ویژگی ها تا این حد مورد توجه طراحان قرار گرفته است. در ادامه قصد داریم هر چه بیشتر و به صورت جزئی به بررسی این ویژگی ها بپردازیم. در نظر داشتن این ویژگی ها می تواند به شما در ارزش گذاری و تعیین قیمت پارچه گیپور نیز کمک کند.

پارچه گیپور مجلسی تنوع بالایی دارد

برای دوخت لباس مجلسی نیاز نیست مدل های پیچیده و سخت انتخاب کنید. تنها کافی است یک پارچه خوب و زیبا پیدا کنید. پارچه گیپور مجلسی جدید یکی از بهترین انتخاب های ممکن برای دوخت لباس مجلسی است. زیرا این پارچه از نظر طرح و رنگ تنوع بی نظیری دارد. هر رنگی که بخواهید با طرح های هندسی و گل و حاشیه های مختلف را می توانید در میان مدل های مختلف این پارچه مشاهده کنید. گل های ریز و درشت این پارچه و طرح های هندسی متنوع آن را اگر بتوانید به دقت روی یک مدل لباس ساده اجرا کنید، خواهید دید لباسی شیک و زیبا متناسب با سلیقه خود دارید.

این پارچه جلوه ای مات دارد

پارچه های مجلسی معمولا با کمک الیاف لمه یا سنگ دوزی و پولک، ظاهری براق و درخشان دارند. اما بعضی از خانم ها ترجیح می دهند برای لباس مجلسی پارچه ای مات انتخاب کنند. پارچه گیپور مجلسی جدید جزو پارچه هایی است که می توانید با توجه به طراحی خاص و ظاهر ماتی که دارد همان پارچه ای باشد که به دنبال آن هستید. پارچه گیپور سفید یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت لباس فرمالیته و پیراهن عقد است.

پارچه گیپور مجلسی بسیار کاربردی است

پارچه های مجلسی معمولا کاربرد محدودی دارند و در بیشتر مواقع تنها برای دوخت پیراهن های مجلسی ساده یا پرنسسی به کار می روند. اما شما می توانید با پارچه گیپور مجلسی جدید لباس های مختلفی برای خود طراحی نمایید. این پارچه برای دوخت انواع پیراهن مجلسی، پیراهن های عروسکی، کژوال و شومیز بسیار مناسب است. شما حتی می توانید از این پارچه برای تزئین لباس های مختلف و مانتو استفاده نمایید.

این پارچه هرگز قدیمی نمی شود

یکی از قدیمی ترین پارچه های مجلسی و تزئینی، پارچه گیپور است. شما احتمالا اگر کمد مادربزرگتان را نگاهی بیندازید، احتمالا یک لباس با این پارچه پیدا خواهید کرد. این پارچه مات با زمینه ای ساده ای که دارد، می تواند تا سال ها لباسی باشد که در هر مناسبتی بپوشید. با توجه به سادگی این پارچه، می توانید با آن استایلی کلاسیک و همیشگی داشته باشید.

نگهداری از پارچه گیپور مجلسی آسان است

به طور کلی نگهداری از پارچه های مجلسی دشوار است زیرا این پارچه ها تزئیناتی همچون سنگ و پولک دارند. برای شستشوی این پارچه های کار شده نیاز خواهید داشت که از خشکشویی کمک بگیرید و یا با دست در منزل بشویید. اما بد نیست بدانید نگهداری از پارچه گیپور به عنوان یک پارچه مجلسی بسیار آسان است. زیرا این پارچه هیچ تزئیناتی ندارد و به دلیل بافت و جنسی که دارد، دوام آن بالا است. البته اگر گیپور شما ظریف باشد، توصیه می شود حتما آن را با دست بشویید. اما برای مدل های ضخیم تر تنها کافی است آن را به تنهایی درون ماشین لباسشویی قرار دهید.

قیمت پارچه گیپور بسیار مناسب است

یک فاکتور تعیین کننده در زمان خرید پارچه مجلسی، قیمت آن است. قیمت پارچه گیپور به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال کشور تولید کننده آن می تواند در تعیین قیمت این پارچه موثر باشد. علاوه بر این، یک طرح خاص از پارچه گیپور مجلسی جدید می تواند قیمتی بیشتر از مدل های قدیمی تر داشته باشد. اما به طور کلی می توان گفت قیمت پارچه گیپور در مقایسه با سایر پارچه های مجلسی بسیار مناسب و مقرون بصرفه است.

با پارچه گیپور مجلسی چه لباس هایی می توان طراحی کرد؟

با پارچه گیپور مجلسی چه لباس هایی بدوزیم؟

همانطور که اشاره کردیم، پارچه گیپور مجلسی یکی از متفاوت ترین پارچه های مجلسی موجود در بازار است که خانم های ساده پسند و طرفدار مد علاقه زیادی به آن دارند.

پیراهن دکلته با پارچه گیپور مجلسی

یکی از محبوب ترین مدل های پیراهن مجلسی، پیراهن دکلته ساده است. این پیراهن معمولا به صورت کاملا بلند و در بعضی موارد با دامن های دنباله دار طراحی می شود. پارچه گیپور مجلسی جدید یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت این مدل پیراهن است. مخصوصا که حالت ریزش دار آن باعث می شود لباس بر تن شما بنشیند. فرم ریزش دار این پارچه برای طراحی دامن های دنباله دار و بلند نیز بسیار مناسب است. حتی شما می توانید با این پارچه شنل یا آستین های بلند شنلی نیز برای پیراهن خود طراحی کنید. آستین کلوش یکی از زیباترین مدل هایی است که می توانید با این پارچه اجرا نمایید.

پیراهن ماکسی کوتاه با پارچه گیپور مجلسی

پارچه گیپور مجلسی کشسانی چندانی ندارد در نتیجه برای دوخت لباس های تنگ توصیه نمی شود. اما در نهایت این پارچه انعطاف کافی برای دوخت لباس های ماکسی دارد. برای طراحی چنین لباس هایی بهتر است آن را اندکی گشاد و آزاد بدوزید. در طراحی لباس های مجلسی کوتاه، مدل یقه و آستین می تواند بسیار موثر باشد. اگر از یک آستر مناسب برای دوخت این پارچه استفاده کنید، خواهید دید می توانید یقه های بسیار متنوع مانند انگلیسی را با آن بدوزید. طراحی یک آستین سه ربع کلاسیک یا آستین های گشاد و مدل دار که اخیرا ترند شدند، به پیراهن کوتاه شما جلوه خاص تری می دهد. فراموش نکنید که این پارچه مجلسی مات را به خانم های جوان و طرفدار ساده پوشی توصیه می کنیم. در نتیجه اضافه کردن آیتم های مد روز مانند پاپیون در طراحی لباس می تواند استایل شما را جذاب تر نماید.

پارچه گیپور مجلسی و انواع شومیز زنانه

شومیز را می توان به عنوان یکی از کاربردی ترین و متنوع ترین لباس های زنانه در نظر گرفت. شومیزهای مجلسی را می توانید در موقعیت های مختلف با انواع شلوار و دامن ست کنید و به این ترتیب استایلی جدید و جذاب داشته باشید. یک شومیز با پارچه گیپور مجلسی جدید می تواند برای شما در مجالس خاص همراه با دامن یا کت و شلوار، استایلی شیک و زیبا بسازد. در مهمانی ها می توانید آن را با دامن های پارچه ای ست کنید. حتی در بعضی از مناسبت ها مانند یک دورهمی دوستانه، این شومیز با شلوار جین نیز ست می شود.

دامن های شیک با پارچه گیپور مجلسی

یکی دیگر از کاربردهای پارچه گیپور مجلسی جدید در طراحی دامن های شیک و مجلسی است. شما می توانید با این پارچه دامن های ماکسی یا A LINE طراحی کنید. اگر قد آستر دامن خود را از قد دامن کمتر در نظر بگیرید، ظاهری جذاب تر به خود می گیرد. این دامن ها را می توانید با انواع تاپ، شومیز و کت های ساده برای مهمانی های مختلف بپوشید.

پارچه گیپور مجلسی یک خرجکار زیبا

پارچه پارچه گیپور مجلسی را می توانید با پارچه های مختلفی ترکیب کنید و همین نکته می تواند جزو نکات قوت این پارچه باشد. در واقع این پارچه هم در استایل مجلسی و هم در استایل کژوال و روزمره کاربردی است. در نتیجه طیف پارچه هایی که می توانید با آن ترکیب کنید، بسیار متنوع است. انواع پارچه کرپ مانند کرپ باربی و مازراتی در این لیست قرار دارند. حتی شما می توانید برای داشتن یک شومیز یا پیراهن شیک، پارچه گیپور مجلسی را با پارچه حریر یا کرپ حریر ترکیب کنید. برای استفاده از این پارچه در استایل کژوال، حتی می توانید آن را به پارچه لینن و شانتون اضافه کنید. این ترکیب پارچه های مختلف باعث می شود پارچه گیپور جلوه بیشتری در استایل شما پیدا کند.

چطور از پارچه گیپور مجلسی مراقبت کنیم؟

باید در نظر داشته باشید این پارچه به عنوان یک پارچه توری شناخته می شود. در نتیجه حساس و ظریف است و احتمال نخ کش شدن یا پاره شدن آن در زمانی که در معرض وسایل تیز قرار می گیرد، بیشتر است. برای شستشوی آن نیز توصیه می شود حتما از شوینده های ملایم استفاده کنید. مواد حاوی سفید کننده حتی به پارچه گیپور سفید نیز آسیب می زند و ممکن است رنگ آن را زرد کند. از چنگ زدن این پارچه بپرهیزید زیرا الیاف نازک آن ممکن است در فرآیند چنگ زدن و چلاندن آسیب ببیند. این پارچه پس از شستشو ممکن است اندکی سنگین شود. بهتر است آن را به صورت پهن شده روی یک سطح صاف خشک کنید.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مدل لباس مجلسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!