تایید صحت انتخابات مجلس در 11 استان


تایید صحت انتخابات مجلس در 11 استان

طحان‌نظیف گفت: صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ استان و ۵۲ حوزه انتخاباتی تایید شد.

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در آخرین نشست خبری سال ۱۴۰۲ درباره تایید صحت انتخابات گفت: تا ۱۷ اسفند ماه گزارش تخلفات را دریافت کردیم که مورد بررسی قرار دادیم. تاکنون صحت انتخابات در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان اردبیل، ایلام، خراسان جنوبی، زنجان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان، قزوین، قم، لرستان و مرکزی توسط شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفته است.

وی افزود: اولین لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و کولبری در مراحل قبل دارای اشکالاتی بود، اما هم‌اکنون با اصلاحات مجلس تایید شده است.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: طرح اصلاح قانون تاسیس و اداره مراکز آموزشی غیردولتی با اصلاحات انجام شده تایید شد.

تایید صحت انتخابات مجلس در 11 استان

ایرادات هیات عالی نظارت به طرح سامان‌دهی کارکنان دولت پابرجاست

طحان نظیف گفت: در خصوص طرح ساماندهی کارکنان، در مراحل قبل، هم ما و هم هیات عالی نظارت به آن ایراد وارد کردیم؛ ایرادات ما در شورای نگهبان برطرف شد، اما نامه‌ای از هیات عالی نظارت دریافت کردیم مبنی براینکه ایراداتشان به این طرح پابرجاست و باید به مجلس بازگردد تا برطرف شوند.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: نسبت به لایحه بودجه ایراداتی داشتیم، اما با اصلاحاتی که شد برخی از ایرادات برطرف شد. لایحه برنامه هفتم هم ایرادات متعددی داشت و مجلس اصلاحاتی انجام داد و بسیاری از ایرادات برطرف شد، اما ایرادات دیگر همچنان باقی است.

وی بیان کرد: تغییراتی براساس قانون انتخابات در تاییدصلاحیتها داشتیم، مثل مرحله پیش ثبت نام یا افزایش مدت بررسی صلاحیتها، اما نظام انتخابات به اصلاحات نیاز دارد.

انتخابات در کمال سلامت برگزار شد

طحان نظیف گفت: انتخابات مثل گذشته در کمال سلامت برگزار شد، اما گزارش‌هایی را دریافت کردیم که در حال بررسی هستیم، برخی گزارش‌ها مستندات کافی ندارد و نمی‌توان بررسی کرد، اما برای برخی گزارش‌ها بازرس اعزام شد یا در برخی حوزه‌ها اختلاف آراء نزدیک بود، لذا بازشماری انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در فرآیند انتخابات برد و باخت است و طبیعتا بحث‌هایی مطرح می‌شود، افزود: براساس اصلاحیه قانون رای‌دهندگان با شناسنامه، کارت ملی، گواهی‌نامه، کارت پایان خدمت هم می‌توانستند رای دهند، اما شماره ملی برای انتخابات کفایت نمی‌کند و باید احراز هویت صورت گیرد.

طحان نظیف گفت: نسبت به طرح شفافیت مهمترین ایراد این بود که استثنائاتی نسبت به شفافیت بود و سازوکار آن مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: هیات عالی نظارت از لحاظ سیاستهای کلی به طرح ساماندهی کارکنان دولت ایراد دارد و باید این ایرادات برطرف شود تا فرآیند قانون‌گذاری طی شود.

واکنش سخنگوی شورای نگهبان به ادعای تقلب یک نماینده

وی گفت: صرف انتشار یک عکس و فیلم که مشخص نیست کی و کجا است و اینکه در سرنوشت انتخابات چه تاثیری دارد و با ادعای یک نفر نمی‌توان انتخابات را زیر سوال برد. انتشار این موارد در ذهن مردم شبهه ایجاد می‌کند و نباید در رسانه‌ها مطرح شود؛ مردم می‌توانند از سامانه‌های داوطلب و مردم ناظر گزارشات و شکایات خود را بفرستند.

طحان نظیف بیان کرد: بخشی از ایرادات هیات عالی نظارت به بودجه ۱۴۰۳ رفع و جلسات مجمع هم برگزار شده و به زودی بخش اول بودجه را می‌توانیم نهایی کنیم؛ جداول را دولت باید براساس مصوبه اخیر مجلس اعلام کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی