اوکراین انبارهای تسلیحاتی پنتاگون را خالی کرد/ درخواست مهم از کنگره آمریکا


اوکراین انبارهای تسلیحاتی پنتاگون را خالی کرد/ درخواست مهم از کنگره آمریکا

اقتصادنیوز: رسانه آمریکایی با استناد به سندی گزارش داد پنتاگون از کنگره این کشور درخواست تخصیص دست کم ۶.۵ میلیارد دلار بودجه را برای پرسازی دوباره انبارهای تسلیحاتی که به دلیل کمک‌های نظامی دو سال اخیر به اوکراین خالی شده‌اند، داشته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شبکه آمریکایی بلومبرگ گزارش داد، پنتاگون در سندی با تاکید بر فوریت اختصاص بودجه برای پرسازی دوباره انبارهای تسلیحات ارتش آمریکا، پیشنهادهایش درخصوص پرسازی این انبارها و اولویت‌های بودجه‌ای مربوط به آن را ماه گذشته میلادی نزد کنگره فرستاده است.

این فهرست شامل طیف وسیعی از سلاح‌ها، مهمات و تجهیزات و قطعات مهم برای تولید گلوله‌های توپ ۱۵۵ میلی‌متری، موشک‌های ضد رادار «هارم»، موشک‌های رهگیر سامانه‌های «پاتریوت»، راکت‌های «جی.ام.ال.آر.اس» و موشک‌های ضد تانک می‌شود.

به نوشته این رسانه، پنتاگون برآورد کرده که رفع نیازهای دارای فوریت در زمینه پر سازی انبارهای تسلیحات به بودجه‌ای دست کم ۶.۵ میلیارد دلاری نیاز دارد اما چند رسانه آمریکایی دیگر پیشتر نوشتند که پنتاگون برای این منظور دست کم ۱۰ میلیارد دلار کسری بودجه دارد. یک منبع آگاه به پالتیکو گفت این خلاء تا زمانی که پر نشود ارتش آمریکا را تحت فشار قرار خواهد داد.

خبر مرتبط
ابتکار پنتاگون برای یوفوها/ اشیاء ناشناس آسمان قابل شناسایی می‌شوند؟

اقتصادنیوز: دفتر یوفو پنتاگون از توسعه حسگرهای «گرملین» برای کمک به شناسایی یوفوها و اشیاء ناشناس در آسمان و فضا خبر داد.

به نوشته پایگاه «راشا تودی» برآورد شده که واشنگتن بیش از ۷۵ میلیارد دلار پول نقد و تجهیزات را تا پایان سال گذشته میلادی برای کمک به اوکراین اختصاص داده است و کمک‌هایش به کی‌یف با اختلاف بالا فراتر از کمک‌های دیگر حامیان غربی بوده است. با این وجود تحویل کمک‌های آمریکا به اوکراین بعد از آنکه پولهای قبلا تصویب شده از سوی کنگره ته کشیدند، متوقف شده‌اند.

کاخ سفید اواخر سال ۲۰۲۳ یک لایحه بودجه مکمل حاوی ۶۰ میلیارد دلار کمک جدید برای اوکراین را به کنگره فرستاد که بعدا از سوی مجلس سنا تصویب شد اما تصویب آن در مجلس نمایندگان که در کنترل جمهوریخواهان است معطل مانده است. «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا قانونگذاران آمریکایی را به دلیل تصویب نکردن این کمک چند ده میلیاردی مقصر شکست‌های اخیر کی‌یف در میدان جنگ از جمله سقوط شهر راهبردی آودیوکا در ماه گذشته میلادی دانسته است.

خبر مرتبط
دردسر آودیوکا برای اوکراین/ پیش‌بینی مشاور پنتاگون از جنگ روسیه علیه اوکراین

اقتصادنیوز: مشاور سابق پنتاگون می‌گوید اوکراین پس از عقب‌نشینی از «آودیوکا»، کنترل ۲ شهر بزرگ خود را هم به روسیه خواهد سپرد.

چند روز پیش کاخ سفید به رغم ته کشیدن کمک‌هایش برای اوکراین اعلام کرد از طریق کاهش هزینه‌های غیرمنتظره در پنتاگون یک بسته کمکی جدید به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار را برای اوکراین اعلام می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیسی دستور داده تا 3 میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود