علت کاهش کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل مشخص شد


علت کاهش کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل مشخص شد

اقتصادنیوز: یک رسانه عبری زبان از کاهش کمک‌های نظامی واشنگتن به تل‌آویو پرده برداشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شبکه عبری زبان «کان» در این باره خبر داد: واشنگتن کمک‌های نظامی به اسرائیل را کاهش داده است.

طبق گزارش این شبکه، این اقدام در سایه تشدید بحران میان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا صورت گرفته است.

شبکه آمریکایی ABC نیز به نقل از یک مقام ارشد صهیونیست اعلام کرد که آمریکا شروع به تاخیر در ارائه برخی کمک‌های نظامی به رژیم اشغالگر کرده است.

وی که به دلیل حساسیت موضوع حاضر به افشای نامش نشده است، گفت: محموله‌های کمک‌های نظامی آمریکا در آغاز جنگ بسیار سریع می‌رسیدند، اما این روند امروز بسیار کند است.

خبر مرتبط
ارتش آمریکا درباره حملات ارتش یمن در دریای سرخ بیانیه داد

اقتصادنیوز: ارتش آمریکا اعلام کرد ارتش یمن روز جمعه سه موشک بالستیک ضد کشتی به سمت دریای سرخ پرتاب کرد.

با این حال، مقامات آمریکایی به ای‌بی‌سی نیوز اعلام کردند که کاهش کمک‌ها صحت ندارد و هیچ تغییری در سیاست آمریکا و وعده‌های کمکی که پیشتر به رژیم صهیونیستی داده بود، وجود ندارد.

این مقامات گفتند که دولت آمریکا در تلاش برای استفاده از نفوذ خود به منظور تحت فشار قرار دادن نتانیاهو جهت حفاظت از غیرنظامین در حملات به غزه است.

در همین زمینه، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد: یکی از دستاوردهای «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در نوار غزه، این است که وی موفق شد میان اسرائیل و آمریکا شکاف ایجاد کند.

اختلافات میان رژیم صهیونیستی و آمریکا اخیرا گسترش یافته و این امر سناریوهای متعددی را پیش روی این روابط قرار داده است. رسانه‌های غربی و عبری‌زبان نیز اخیرا به این مساله پرداختند که وخامت و تنش موجود در روابط میان تل‌آویو و واشنگتن به حدی رسیده که آمریکا با فاصله گرفتن ارزش‌ها و منافع ۲ طرف از یکدیگر، شروع به ارزیابی مجدد این روابط کرده است.

خبر مرتبط
فوری/ آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال کرد

اقتصادنیوز: در ادامه سیاست‌های تحریمی و ضد ایرانی واشنگتن، وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه شبکه‌ای از شرکت‌ها و افرادی که به ادعای آن در تسهیل انتقال فناوری ده‌ها شرکت آمریکایی به نهادهای ایرانی از جمله بانک مرکزی ایران نقش داشته‌اند، وضع کرد.

در همین زمینه، روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه نوشت: «سرخوردگی فزاینده از نخست‌وزیر اسرائیل، برخی از دستیاران جو بایدن را بر آن داشت تا از او بخواهند که به طور علنی از نتانیاهو در خصوص عملیات نظامی در غزه انتقاد کند.»

به نوشته این روزنامه، «بایدن و دستیاران ارشدش از زمان شروع جنگ غزه بیش از هر زمان دیگری به تحریم نتانیاهو نزدیک شده‌اند و دیگر او را شریک سازنده‌ای نمی‌دانند.»

نشریه «پالتیکو» نیز پیشتر در این باره به نقل از چند مقام آمریکایی گزارش داده بود: جو بایدن در حال بررسی وضع شروطی برای کمک‌های نظامی به اسرائیل است.

طبق گفته این مقامات، این اقدام در صورتی انجام خواهد شد که ارتش رژیم صهیونیستی حمله زمینی به رفح را آغاز کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403