ارتش روسیه تلاش جدید خرابکاران اوکراینی برای نفوذ به خاک روسیه را خنثی کرد + ویدئو


ارتش روسیه تلاش جدید خرابکاران اوکراینی برای نفوذ به خاک روسیه را خنثی کرد + ویدئو

وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که ارتش روسیه تلاش خرابکاران اوکراینی برای نفوذ به خاک روسیه از استان سومی اوکراین را خنثی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در خبر منتشره آمده است:" حملات دفع و تلاش برای نفوذ به خاک فدراسیون روسیه توسط گروه های خرابکار و شناسایی شبه نظامیان اوکراینی از منطقه پوپوفکا در استان سومی و همچنین در جهت مناطق مسکونی اسپوداریوشینو و نیز کوزینکا در استان بلگورود خنثی شد".
سربازان روسیه همچنین به نقاط تمرکز پرسنل و تجهیزات دشمن در مناطق اوکراینی هم مرز با استان های بلگورود و کورسک روسیه حمله کردند.
تلفات نیروهای مسلح اوکراین در اثر آتشباری هوایی و توپخانه ای:
تا 30 پرسنل نظامی؛
سه تانک؛
دو خودروی زرهی رزمی؛
خودروی جنگی حامل سامانه موشکی "وامپیر" ساخت چک؛
خودروی جنگی حامل سامانه موشکی پرتاب چندگانه "گراد"؛
در روزهای اخیر، شبه‌نظامیان اوکراینی تلاش‌هایی را برای عبور از مرز روسیه انجام داده‌اند.
در بامداد 12 مارس، تروریست های اوکراینی پس از گلوله باران شدید اهداف غیرنظامی، تلاش ناموفق برای تهاجم به قلمرو استان بلگورود در سه راستا انجام دادند. در همان روز، در دفع چهار حمله دیگر خرابکاران به منطقه تتکینو در استان کورسک توفیق حاصل شد.
روز پنجشنبه شبه نظامیان اوکراینی دوباره سعی کردند وارد منطقه اسپوداریوشینو و تتکینو و همچنین اطراف روستای کوزینکا در استان بلگورد شوند، اما سربازان روسیه اجازه این کار را ندادند.
وزارت دفاع روسیه تصریح کرد، ارتش روسیه در طی سه روز بیش از 550 شبه نظامی را که تلاش می کردند از مرز عبور کنند، نابود کردند. نیروهای مسلح اوکراین همچنین 16 تانک، 19 خودروی زرهی رزمی از جمله 11 خودروی جنگی پیاده نظام برادلی ساخت آمریکا و 15 خودرو را از دست دادند.
ولادیمیر پوتین در مصاحبه روز 13 مارس خود گفت که تلاش های اوکراین برای حمله به مناطق مرزی روسیه با شکست ارتش کی یف در خط تماس رزمی همراه است. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که رژیم کی یف در سال 2023 به هیچ یک از اهداف خود نرسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی