احتمال جاری شدن سیلاب در گیلان/ سال جدید با کاهش دما آغاز می‌شود


احتمال جاری شدن سیلاب در گیلان/ سال جدید با کاهش دما آغاز می‌شود

مدیرکل هواشناسی گیلان، با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی، از تشدید بارش ها طی روزرهای سه شنبه و چهارشنبه، اول فروردین ماه ۱۴۰۳ در برخی از مناطق خبر داد و گفت: احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، جاری شدن سیلاب، لغزش و رانش و... وجود دارد.

محمد دادرس امروز ۲۶ اسفند ماه آسمان گیلان را قسمتی ابری تا ابری و مه آلود پیش‌بینی و اظهار کرد: دیلمان با پنج درجه سانتیگراد و منجیل با ۲۴ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان هستند.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده استقرار جوی کم و بیش ناپایدار در منطقه دانست و افزود: طی امروز شرایط برای وقوع رگبار و رعد و برق و افزایش سرعت وزش باد و تگرگ در برخی از مناطق استان مهیاست.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه به تدریج از عصر و شب امروز شاهد خروج سامانه ناپایدار و کاهش ابر خواهیم بود، تصریح کرد: طی یکشنبه تا دوشنبه جوی غالباً پایدار پیش بینی می شود.

دادرس از فعالیت مجدد سامانه بارشی در منطقه خبر داد و بیان کرد: از اواخر وقت دوشنبه با نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار و بارشی به منطقه، شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا و وزش باد و کاهش دما و بارندگی و رعد و برق و تگرگ تا اواخر هفته فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی، از تشدید بارش ها طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در برخی از مناطق خبر داد و گفت: احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، جاری شدن سیلاب، لغزش و رانش و... وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی همچنین از کاهش سه تا پنج درجه ای متوسط دمای هوای استان طی این مدت خبر داد و یادآور شد: بیشینه ارتفاع موج طی این مدت به یک متر می‌رسد و برای فعالیت های صید و صیادی طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه نامناسب است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم