حمله موبایل قاپ حرفه ای به پلیس برای فرار / ماهرانه در خیابان های مشهد دزدی می کرد + جزییات


حمله موبایل قاپ حرفه ای به پلیس برای فرار / ماهرانه در خیابان های مشهد دزدی می کرد + جزییات

به گزارش رکنا، تنها 24 سال داشت انگار برای خودش ساعت کاری تعریف کرده بود. تنها در همان بازه زمانی با موتورسیکلتی که قبلا آن را دزدیده بود و پلاک یک موتور دیگر را روی آن زده بود، هر روز برای...

به گزارش رکنا، تنها 24 سال داشت انگار برای خودش ساعت کاری تعریف کرده بود. تنها در همان بازه زمانی با موتورسیکلتی که قبلا آن را دزدیده بود و پلاک یک موتور دیگر را روی آن زده بود، هر روز برای سرقت به بولوار‌های امام خمینی (ره) یا امام رضا (ع) می‌رفت. هربار که در یکی از این معابر می‌راند، چشمانش مانند یک شکارچی در پیاده‌رو‌ها به دنبال طعمه می‌گشت. افرادی که در کنار خیابان یا پیاده‌رو تلفن به دست یا تک و تنها با گوشی خود مشغول صحبت بودند، برایش بهترین طعمه محسوب می‌شدند و پس از قاپیدن گوشی‌ها در چشم بر هم زدنی شبیه ستاره دنباله‌داری که روی گردنش خال‌کوبی کرده بود، غیبش می‌زد.

سارق موتورسوار پس از هر شکار، دوباره در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر می‌راند تا مطمئن شود کسی در تعقیبش نیست. خیالش که راحت می‌شد دوباره به سراغ یک طعمه دیگر می‌رفت. افرادی که اگر در برابرش مقاومت می‌کردند با برق چاقوی او دست از مقاومت می‌کشیدند. مال‌باختگان ترسیده از آنچه این موتورسوار شوم بر سرشان آورده بود، موضوع سرقت را به پلیس ۱۱۰ اعلام می‌کردند.

با سریالی شدن این سرقت‌ها، گروهی از افسران کلانتری فیاض‌بخش مأمور رسیدگی به موضوع شدند. گزارش‌های شهروندان کمک زیادی به مأموران کرد تا متهم را شناسایی و دستگیر کنند. آن هم در حالی که سارق می‌خواست از دست مأموران فرار کند و با چاقو نیز به مأموران حمله‌ور شد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی درباره جزئیات عملیاتی که منجر به دستگیری این سارق شد، بیان کرد: در پی دریافت گزارش موبایل‌قاپی‌های سریالی توسط یک جوان موتورسوار در محدوده بولوار امام خمینی (ره) و امام رضا (ع)، پیگیری این موضوع به‌طور ویژه در دستورکار مأموران کلانتری شهید فیاض‌بخش قرار گرفت.

سردار احمد نگهبان ادامه داد: مأموران دایره تجسس کلانتری شهید فیاض‌بخش با بازبینی دوربین‌های مداربسته محدوده وقوع سرقت‌ها، توانستند متهم را چهره‌زنی کنند و در جست‌وجوی این متهم توانستند او را در محدوده خیابان امام خمینی (ره) شناسایی کنند. متهم با دیدن خودرو پلیس سراسیمه تلاش کرد با تغییر مسیر متواری شود، اما پلیس که این شخص را زیر نظر داشت، پس از تلاش متهم برای فرار بلافاصله وارد عمل شد.

وی افزود: مأموران پس از تعقیب و گریز توانستند متهم را در حالی به دام بیندازند که با چاقو به‌سمت مأموران انتظامی حمله‌ور شده بود که مأموران با استفاده از فنون دفاع‌شخصی متهم را زمین‌گیر کردند. در بازرسی از این فرد یک دستگاه تلفن همراه مسروقه کشف شد.

سردار نگهبان با اشاره به اینکه موتورسیکلت متهم و پلاکش نیز سرقتی بود، بیان کرد: این متهم پس از انتقال به کلانتری و رویارویی با مال‌باختگانی که از روی خال‌کوبی ستاره گردنش او را شناسایی کرده بودند، به ۴۳‌فقره سرقت تلفن همراه اعتراف کرد. او همچنین مال‌خر اموال مسروقه را معرفی کرد که تلاش برای دستگیری مال‌خر آغاز شده است.


حمله موبایل قاپ حرفه ای به پلیس برای فرار / ماهرانه در خیابان های مشهد دزدی می کرد + جزییات

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره شوکه کننده بازیگر نقش الیور توئیست در 72 سالگی