استفاده آمریکا از هکر‌ها برای ضربه زدن به انتخابات روسیه


استفاده آمریکا از هکر‌ها برای ضربه زدن به انتخابات روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا با استفاده از اطلاعات نادرست و هکر‌ها سعی دارد بر انتخابات روسیه تاثیر بگذارد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه فاش کرد که واشنگتن بسته‌ای از اطلاعات گمراه کننده را آماده کرده است تا در آستانه و در جریان انتخابات ریاست جمهوری روسیه منتشر شود تا بر روند برگزاری انتخابات تأثیر بگذارد.

براساس گزارش المیادین، زاخارووا افزود: واشنگتن از نظر محتوای سیاسی و اطلاعات نادرست در مورد نامزدها، احزاب سیاسی و شخصیت‌ها کار‌های زیادی برای ارعاب مردم انجام داده است.

او اعلام کرد که آمریکا از هکر‌های الکترونیکی برای تأثیرگذاری بر روند رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری روسیه استفاده می‌کند.

از سویی دیگر حزب حاکم روسیه متحد در روسیه امروز شنبه تأیید کرد که با یک حمله سایبری گسترده مواجه است که استفاده از اینترنت را مختل می‌کند و خدمات آن را هدف قرار می‌دهد.

پیش از این، گنادی آسکالدوویچ، سفیر وظایف ویژه در وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که رای گیری الکترونیکی در انتخابات ریاست جمهوری روسیه از خارج به دلیل تهدیدات امنیت سایبری امکان پذیر نیست.

استفاده آمریکا از هکر‌ها برای ضربه زدن به انتخابات روسیه

انتخابات ریاست جمهوری روسیه طی سه روز ۱۵، ۱۶ و ۱۷ مارس ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

نامزد‌های پست ریاست جمهوری کشور در این دوره از انتخابات، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فعلی (نامزد مستقل) و ۳ نامزد از احزاب نماینده در پارلمان با نام‌های لئونید اسلوتسکی (حزب لیبرال دموکرات)، ولادیسلاو داوانکوف (حزب جدید مردم) و نیکولای خاریتونوف (حزب کمونیست فدراسیون روسیه) است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید