موفقیت روسیه در اوکراین، آمریکا را تضعیف خواهد کرد


موفقیت روسیه در اوکراین، آمریکا را تضعیف خواهد کرد

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا، ایالات متحده را به ایفای نقش بسیار منفی در درگیری اوکراین متهم کرد و گفت: موفقیت روسیه در اوکراین، آمریکا را تضعیف خواهد کرد.

آنتونوف با بیان اینکه آمریکا حامی تروریسم و تشویق‌کننده قتل و جنگ است، اظهار کرد: واشنگتن در حال از بین بردن بقایای اعتبار جهانی گذشته خود است.

سفیر روسیه در آمریکا همچنین ادعاهای غرب مبنی بر تمایل نداشتن مسکو به گفت وگو در مورد برقراری صلح در اوکراین را رد و تاکید کرد: ایالات متحده و انگلستان از حل مسالمت‌آمیز درگیری اوکراین در مراحل اولیه آن جلوگیری کردند و در حالی که همه چیز می‌توانست به طور مسالمت‌آمیز حل و فصل شود اما این موضوع به مذاق رهبران پیمان آتلانتیک شنالی (ناتو) از جمله واشنگتن و لندن خوش نیامد.

آنتونوف در ادامه سخنان خود یادآور شد: هر چقدر نیروهای روسیه در خط مقدم جنگ در اوکراین پیشروی کنند، آمریکا بیشتر تضعیف می‌شود و نظم جهانی مبتنی بر قوانین کنونی فرو می‌پاشد.

رئیس‌جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

موفقیت روسیه در اوکراین، آمریکا را تضعیف خواهد کرد

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!