تشدید اختلافات میان مقامات صهیونیست


تشدید اختلافات میان مقامات صهیونیست

منابع رسانه‌ای عبری زبان امروز (یکشنبه) از تشدید اختلافات داخلی میان مقامات رژیم صهیونیستی و تهدید عضو کابینه امنیتی این رژیم به استعفا و خروج از آن پرده برداشتند.

«گدعون ساعر» عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در این باره تاکید کرد: اگر طی چند روز آتی عضو کابینه جنگ نشوم، استعفا خواهم داد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از این مقام صهیونیست گزارش داد: از همان ابتدا گفته بودم تا زمانی که تاثیرگذار باشم در کابینه می‌مانم و در برهه فعلی خارج از کابینه جنگ تاثیرگذار نخواهم بود.

ساعر که ریاست حزب «امید جدید» را بر عهده دارد هفته گذشته خروج از ائتلاف «اردوگاه رسمی» به ریاست «بنی گانتس» را اعلام کرد و خواستار ملحق شدن به کابینه جنگ شد.

همزمان رسانه‌های عبری زبان از اختلافات میان «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم در کابینه جنگ پرده برداشتند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد: پس از آنکه شورای جنگ شب گذشته (شنبه) به دلیل مخالفت نتانیاهو جلسه‌ای برگزار نکرد، وزیر جنگ جلسه‌ای را بدون حضور نتانیاهو برگزار کرد که مقامات ارشد موساد، شاباک و اعضای هیئت مذاکره کننده در پرونده تبادل اسرا در آن حضور داشتند.

طبق این گزارش، در این جلسه برخلاف جلسات گذشته از نتانیاهو دعوت نشد.

در جلسه‌ای که توسط گالانت برگزار شد، شرکت کنندگان در جریان اطلاعاتی از معامله احتمالی تبادل اسیران قرار گرفتند و مقامات ارشد در مورد موضع نهاد امنیتی و نظامی بحث و سعی کردند بفهمند که چه شکاف‌هایی مانع از اجرایی شدن این معامله شده‌ است.

این جلسه پس از آن برگزار شد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اشغالگر، از برگزاری جلسه کابینه در روز شنبه و از گفت‌وگو با گالانت در مورد تبادل اسیران خودداری کرد.

دفتر نتانیاهو در واکنش به امتناع نخست‌وزیر از برگزاری این نشست گفت: «دیروز اعلام شد که کابینه فردا (امروز یکشنبه) تشکیل جلسه می‌دهد تا هیئت مذاکره کننده که عازم قطر می‌شود را در جریان مذاکرات بگذارد به همین دلیل درخواست برای تشکیل جلسه کابینه طی شب گذشته چیزی جز تلاشی ساختگی برای تبدیل شدن به تیتر خبرها نیست.»

درپی عملیات مقاومت فلسطین، رژیم صهیونیستی غرق اختلافات سیاسی بی‌سابقه‌ای شده است و به ویژه نتانیاهو طی این مدت با موجی از انتقادات مواجه بوده و اغلب صهیونیست‌ها او را مقصر شکست در مقابل مقاومت فلسطین می‌دانند.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری عامل ضرب و شتم شهروندان در اتوبوس