واکنش ماکرون به نحوه حضور ورزشکاران روسیه در المپیک پاریس


واکنش ماکرون به نحوه حضور ورزشکاران روسیه در المپیک پاریس

اقتصادنیوز: رییس جمهور فرانسه درخواست آتش بس را مطرح خواهیم کرد. قانون برای کشور میزبان این است که هم‌راستا با جنبش المپیک گام بردارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه در گفت‌وگو با یک رسانه اوکراینی پاسخگوی سوالاتی درباره جنگ اوکراین و البته المپیک بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فرانسه به عنوان میزبان بازی‌های امسال، مطابق سنت همیشگی میزبانان خواستار «برقراری آتش‌بس در جریان بازی‌ها» خواهد شد یا خیر، گفت: درخواست را مطرح خواهیم کرد. قانون برای کشور میزبان این است که هم‌راستا با جنبش المپیک گام بردارد.

مکرون همچنین در واکنش به اینکه ورزشکاران روس مجازند تا زیر پرچم بی‌طرف در المپیک شرکت کنند، افزود: المپیک پیام صلح است و در نتیجه از تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک تبعیت خواهیم کرد.

خبر مرتبط
واکنش مقام سابق پنتاگون به اظهارات مکرون/ او همه ما را به جهنم می‌برد

اقتصادنیوز: مقام سابق پنتاگون گفت: اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه علیه روسیه تلاش او برای ماندن در قدرت است.

کمیته بین‌المللی المپیک در ابتدا ورزشکاران روسیه و بلاروس را به دلیل جنگ اوکراین، از حضور در رقابت‌های بین‌المللی محروم کرده بود. با این حال، این نهاد پارسال با تجدید نظر در این محرومیت، اعلام کرد که ورزشکاران و نه تیم‌های روسی، می‌توانند زیر پرچم بی‌طرف در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند.

خبر مرتبط
مکرون به دروغگویی متهم شد!

هبر حزب میهن پرستان فرانسه، رئیس جمهوری این کشور را به دروغگویی درباره درگیری اوکراین متهم کرد.

«آتش‌بس المپیک» رسمی دیرینه در تاریخ برگزاری بازی‌های المپیک است و به توقف و ترک مخاصمه در بازه هفت روز پیش از آغاز و هفت روز پس از پایان بازی‌های المپیک اطلاق می‌شود تا در این بازه ورزشکاران در امنیت در مسابقات حاضر شده و سپس به کشور متبوع‌شان بازگردند. بازی‌های المپیک تابستانی امسال از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد) در پاریس برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ رونماییِ چین از اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی