موج اختلالات روانی میان ارتش اسرائیل/مراجعه به روانپزشک افزایش یافت


موج اختلالات روانی میان ارتش اسرائیل/مراجعه به روانپزشک افزایش یافت

اقتصادنیوز: ارتش اسرائیل در گزارشی اذعان کرد که این ارتش امروز با بزرگترین مشکل روانی از سال 1973 تاکنون مواجه است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، در پی افزایش قابل توجه بیماری‌ها و اختلالات روانی میان نظامیان صهیونیست بعد از آغاز جنگ غزه، ارتش اسرائیل در گزارشی اذعان کرد که این ارتش امروز با بزرگترین مشکل روانی از سال 1973 تاکنون مواجه است.

«لوسیان لئور» رئیس بخش سلامت روان ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه عبری هاآرتص اعلام کرد که حدود 1700 نظامی اسرائیلی تاکنون تحت درمان قرار گرفته‌اند و مجددا به ارتش برگشته‌اند. همچنین حدود هزار نظامی هم به دلیل علائم شوک نیاز به درمان فشرده داشتند که 75 درصد آنها به ارتش برگشتند.

این مسئول ارتش صهیونیستی در ادامه گفت که انتظار می‌رود بعد از جنگ تعداد بسیار بیشتری از نظامیان برای درمان روانی مراجعه کنند.

خبر مرتبط
موافقت نتانیاهو با طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح

اقتصادنیوز: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با طرح نظامی ارائه شده برای حمله زمینی به رفح موافقت کرد.

منابع مطبوعاتی رژیم صهیونیستی هم اعلام کردند که از زمان آغاز جنگ غزه در 7 اکتبر تاکنون حدود 3000 نظامی ارتش اسرائیل با شکایت از اختلالات روانی به بخش سلامت روان مراجعه کرده‌اند.

«یحال لویچز» رئیس کلینیک بخش بیماری‌های روانی در ارتش اسرائیل نیز به نوبه خود در گفتگو با سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اشغالگر اعلام کرد که نزدیک به 3 هزار نفر از نظامیان ارتش از جمله نیروهای عادی و ذخیره به افسران بخش سلامت روان مراجعه کرده‌اند.

در حالی که با گذشت مدت کوتاهی از جنگ غزه هشدارهای زیادی درباره فروپاشی نظام سلامت روان صهیونیست‌ها مطرح شده بود، ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا فاش کرد که 30 هزار نظامی آن درباره اختلالات روانی ناشی از مشارکت در جنگ غزه صحبت می‌کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین از ایجاد یک مرکز تخصصی در زمینه بهداشت روانی برای مقابله با اثرات جنگ غزه بر سلامت روانی نیروهای خود خبر داده و اعلام کرد که انتظار می‌رود درخواست‌های زیادی در این مرکز از جانب نظامیان برای درمان اختلالات روانی همچون «اضطراب بعد از شوک» یا «شوک جنگ» مطرح گردد.

اطلاعات نشان می‌دهد که تاکنون 290 نظامی ارتش اسرائیل در این مرکز تازه تاسیس برای کسانی که در معرض ترومای جنگی قرار گرفته‌اند تحت درمان قرار دارند. همچنین 200 نظامی دیگر با اختلال «اضطراب بعد از شوک» به مرکز مذکور مراجعه کردند.

بر اساس این اطلاعات، مرکز کمک‌های تلفنی روانی ارتش اسرائیل تاکنون 4 هزار و 450 مورد تماس از جانب نظامیان این ارتش دریافت کرده که از اختلالات روانی رنج می‌برند و شاکی هستند. همچنین 270 افسر از بخش سلامت روان برای رسیدگی به مشکلات روانی نظامیان صهیونیست به ارتش اسرائیل احضار شده‌اند.

نتایج تحقیقات و مطالعات مراکز مربوطه رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که شمار زیادی از صهیونیست‌ها بعد از جنگ غزه دچار اختلال و آسیب‌های شدید روانی شده و اعتیاد آنها به الکل و مواد مخدر افزایش یافته است.

علاوه بر آن آمار خودزنی در ارتش اسرائیل هم بالا رفته و چندی قبل یک نظامی اسرائیلی که اخیرا از غزه بازگشته بود، در تل‌آویو به سوی دوست خود تیر اندازی کرده و باعث مرگ وی شد. پیش از آن هم یک نظامی صهیونیست دیگر که باز هم از جنگ غزه بازگشته بود، بعد از دیدن یک کابوس از خواب پریده و هم اتاقی‌های خود را به رگبار بست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان