چه افرادی نباید عدس بخورند!


عدس سرشار از ویتامین‌های گروه B، آهن و کلسیم است که فواید بسیار زیادی دارد. اما برخی افراد نباید آن را مصرف کنند. به گفته یک متخصص تغذیه آلمانی، عدس برای افراد مبتلا به دیابت، فشار خون و کلسترول بالا مفید است چرا...

چه افرادی نباید عدس بخورند!

عدس سرشار از ویتامین‌های گروه B، آهن و کلسیم است که فواید بسیار زیادی دارد. اما برخی افراد نباید آن را مصرف کنند. به گفته یک متخصص تغذیه آلمانی، عدس برای افراد مبتلا به دیابت، فشار خون و کلسترول بالا مفید است چرا که سرشار از فیبر است.
Anya Schwingel-Exner گفت: فیبر غذایی به تثبیت سطح قند خون، طولانی شدن احساس سیری و تحریک هضم غذا کمک می‌کند. عدس همچنین سرشار از ویتامین‌های گروه B، آهن و کلسیم است، ولی عدس برای مبتلایان به نقرس مضر است؛ زیرا حاوی پورین است که در بدن به اسید اوریک تبدیل می‌شود که به نوبه خود مشکلات نقرس را تشدید می‌کند.

عدس برای افراد مبتلا به دیابت، فشار خون و کلسترول بالا مفید است؛ زیرا سرشار از فیبر است. او گفت: فیبر غذایی به تثبیت سطح قند خون، طولانی شدن احساس سیری و تحریک هضم غذا کمک می‌کند. عدس همچنین سرشار از ویتامین‌های گروه B، آهن و کلسیم است.

چه افرادی نباید عدس بخورند!

عدس سرشار از ویتامین‌های گروه B، آهن و کلسیم است که فواید زیادی دارد؛ اما برخی افراد نباید آن را مصرف کنند. به گفته این متخصص آلمانی فیبر غذایی به تثبیت سطح قند خون، طولانی شدن احساس سیری و تحریک هضم غذا کمک می‌کند. عدس همچنین سرشار از ویتامین‌های گروه B، آهن و کلسیم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جشن الفبا کلاس اول عمو مسعود