بازداشت عاملان پرتاب نارنجک دستی به سمت ماموران پلیس


بازداشت عاملان پرتاب نارنجک دستی به سمت ماموران پلیس

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری هفت نفر که اقدام به پرتاب کردن نارنجک دستی به سمت ماموران پلیس در شب چهارشنبه‌سوری کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ علی قاسم‌پور در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ ماموران کلانتری ۱۶۱ ابوذر تهران در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شب چهارشنبه آخر سال در خیابان مستقر بودند که ناگهان از سوی هفت نفر که سوار بر موتور سیکلت بودند مورد حمله به وسیله نارنجک‌های دست‌ساز قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه یکی از نارنجک‌ها به کلاه ایمنی یکی از ماموران اصابت کرده و باعث مجروحیت وی از ناحیه صورت و چشم شد، گفت: این مامور پلیس به سرعت برای مداوا به بیمارستان فارابی انتقال داده شد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه هر هفت نفر بعد از ارتکاب این اقدام به سرعت با موتورسیکلت‌های خود از محل متواری شدند، گفت:‌ در همین راستا نیز اقدامات ماموران کلانتری ۱۶۱ ابوذر برای دستگیری این افراد آغاز شد و آنان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی و اقدامات اطلاعاتی در نهایت هویت و مخفیگاه متهمان را در عرض کمتر از ۲۴ ساعت مورد شناسایی قرار دادند.

قاسم پور با بیان اینکه هر هفت متهم پس از هماهنگی با مقام قضایی و اخذ مجوزهای لازم در عملیات‌های جداگانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند، گفت: این افراد پس از دستگیری و انتقال به کلانتری تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن به جرم خود مبنی بر صدمه زدن به مامور قانون و توزیع و ساخت مواد منفجره اعتراف کردند. همچنین مخفیگاه این افراد نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن چهار و نیم کیلوگرم مواد منفجره کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه برای هر هفت متهم پرونده‌ای تشکیل شده و آنان به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شدند، گفت: پنج نفر از این متهمان با دستور قضائی روانه زندان شدند و دو نفر دیگر نیز برای تحقیقات بیشتر تحت نظر قرار گرفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه