نرخ تورم سالانه و نقطه به نقطه مسکن تهران کاهش یافت


نرخ تورم سالانه و نقطه به نقطه مسکن تهران کاهش یافت

به گزارش رکنا، نرخ تورم سالانه بهمن ماه 1402 آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٧٧,٨ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل(٨٢.٨ درصد)، ٥ واحد درصد کاهش داشته است. در بهمن ماه...

به گزارش رکنا، نرخ تورم سالانه بهمن ماه 1402 آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٧٧,٨ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل(٨٢.٨ درصد)، ٥ واحد درصد کاهش داشته است.

در بهمن ماه 1402 شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٢٩١,١ رسیده است که نسبت به ماه قبل (280.4)، ٣.٨ درصد افزایش داشته است.

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت ماه جاری، نسبت به ماه قبل می‌باشد. در بهمن ماه 1402 تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ٣,٨ درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (٢.٢ درصد)، ١.٦ واحد درصد افزایش داشته است.

کاهش تورم نقطه به نقطه

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. در بهمن ماه 1402 تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان­های مسکونی شهر تهران به عدد ٣٦,٤ درصد رسیده است؛ یعنی خریداران بایستی برای خرید یک واحد مسکونی مشخص در شهر تهران نسبت به بهمن ماه 1401، به ­طور متوسط ٣٦.٤ درصد بیشتر پرداخت کنند. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (٤٦.٥ درصد)10.1 واحد درصد کاهش داشته است.

کاهش تورم سالانه

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل می‌باشد. نرخ تورم سالانه بهمن ماه 1402 آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٧٧,٨ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل(٨٢.٨ درصد)، ٥ واحد درصد کاهش داشته است.

متوسط قیمت آپارتمان­های مسکونی شهر تهران به تفکیک منطقه

در بهمن ماه 1402 متوسط وزنی و حسابی قیمت آپارتمان­های مسکونی فروش رفته در شهر تهران به ترتیب به ٨٣٣١٢٤ و 798710 هزار ریال رسیده است. در این ماه منطقه ١ با متوسط وزنی قیمت 1704717 هزار ریال بیشترین و منطقه ١٨ با متوسط وزنی قیمت 453106 هزار ریال کمترین قیمت را در بین مناطق ٢٢گانه شهر تهران به خود اختصاص داده‌­اند.


نرخ تورم سالانه و نقطه به نقطه مسکن تهران کاهش یافت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا