واکنش آمریکا به پرتاب موشک کره شمالی


واکنش آمریکا به پرتاب موشک کره شمالی

وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد که آزمایش موشکی کره شمالی امنیت منطقه را به خطر می‌اندازد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همزمان با سفر آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه این کشور به کره جنوبی، پرتاب موشک بالستیک کره شمالی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، او با ادعای اینکه این پرتاب‌ها مانند پرتاب‌های قبلی موشک‌های بالستیک در سال‌های اخیر، قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند، اعلام کرد که این عملیات‌ها همسایگان کره شمالی را تهدید و امنیت منطقه را تضعیف می‌کند.

این سخنگو اعلام کرد: ما همچنان به رویکرد دیپلماتیک متعهد هستیم و از کره شمالی می‌خواهیم وارد گفت‌وگو شود. تعهد ما برای دفاع از ژاپن و کره جنوبی همچنان پابرجاست.

واکنش آمریکا به پرتاب موشک کره شمالی

بامداد امروز دوشنبه رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی موشک بالستیک نامشخصی را به سمت دریای شرقی شلیک کرده است.

از سویی دیگر اقدامات تحریک آمیز آمریکا و متحدانش در شبه جزیره کره از جمله افزایش رزمایش نظامی و نیز استقرار زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا در کره جنوبی باعث نگرانی پیونگ یانگ شده است.

کره شمالی نیز در برابر این تحرکات، اقدام به انجام آزمایش‌های متعدد موشکی کرده است. با این حال، مقامات پیونگ یانگ براساس دکترین دفاع هسته‌ای که دارند درباره عبور واشنگتن و متحدانش از خطوط قرمز به شدت هشدار می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره شوکه کننده بازیگر نقش الیور توئیست در 72 سالگی