اردستان، آماده پذیرایی از مسافران نوروزی


اردستان، آماده پذیرایی از مسافران نوروزی

رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: با توجه به آثار تاریخی زیاد و جاذبه های مختلف و فراوان گردشگری شهرستان، توسعه گردشگری دراولویت برنامه های اداره میراث فرهنگی اردستان است.

رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: با توجه به آثار تاریخی زیاد و جاذبه های مختلف و فراوان گردشگری شهرستان، توسعه گردشگری دراولویت برنامه های اداره میراث فرهنگی اردستان است.

به گزارش «دنیای سفر»، نرگس بهشاد با اشاره به تعطیلات نوروزی و حضور تعداد زیاد گردشگر به شهرستان اردستان افزود: صنعت گردشگری یکی از منابع مهم اقتصادی و عامل موثر در توسعه فرهنگی و اجتماعی در جامعه انسانی محسوب می شود و در این راستا برنامه ریزی برای توسعه آن به ویژه در تعطیلات نوروزی در شهرستان انجام شده است.

وی اضافه کرد: این صنعت علاوه بر درآمدزایی و کارآفرینی بسیار گسترده، موجب نزدیک تر شدن ملت ها و فرهنگ ها به یکدیگر شده، در این ارتباط پیش بینی برپایی ۲ بازارچه فروش صنایع دستی هنرمندان، محصولات خانگی و تولیدات محلی شهرستان، در شهر اردستان و زواره صورت گرفته، مقدمات اجرایی آن درحال انجام است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان بیان کرد: شهرستان از ظرفیت بالای میراثی و گردشگری برخوردار است، از جمله وجود مسجد های جامع اردستان و زواره با قدمت هزار ساله، مسجد دو طبقه خسرو اردستان، قنات دو طبقه مون ثبت جهانی شده و بسیاری از بناهای تاریخی و محل های گردشگری دیگر زمینه را برای جذب گردشگر فراهم کرده، امسال درخواست ۲ نفر راهنمای گردشگری که دارای کارت فعالیت باشند شده که در اردستان و زواره به گردشگران اطلاعات لازم را ارایه کنند.

بهشاد اظهار کرد: راه اندازی تور کویرنوردی و گردشگری، نصب تابلوهای راهنمای گردشگری و معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری اردستان و فراهم کردن زیرساخت های لازم برای اسکان گردشگران از اقدام های انجام شده است که در گذشته کمتر وجود داشت.

وی گفت: امروزه گردشگری به عنوان یک رویکرد مهم می تواند با برنامه ریزی اصولی و شناسایی مزیت ها و محدودیت ها، نقش موثری در توسعه و تنوع بخشی به اقتصاد بر عهده داشته باشد که درراستای معرفی جاذبه ها گردشگری و ظرفیت های مختلف شهرستان، سایت اردستان راه اندازی شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان افزود: شهرستان در حال حاضر با استفاده از خانه های تاریخی موجود در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد این ظرفیت را افزایش داده و در این راستا چندین خانه تاریخی باز سازی و ۱۶ اقامتگاه بوم گردی در روستاها ایجاد شده، ۳۵ اقامتگاه در حال ساخت و اخذ مجوز هستند و ۲ هتل در اردستان و زواره احداث شده است.

بهشاد افزود: این واحدها شامل مهمانپذیر، هتل، خانه مسافر، اقامتگاه بوم گردی، کمپ، اردوگاه و مجتمع است که درحال حاضر ظرفیت اسکان روزانه هفت هزار نفر در اردستان فراهم شده است.

وی اظهار کرد: اقامتگاه های غیر رسمی شامل مدرسه ها، خوابگاه های دانشجویی، مهمانسرای اداره ها، کمپ های شهرداری و بوستان ها است که ظرفیت اسکان روزانه سه هزار نفر را دارند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی اردستان بیان کرد: در کنار اقامتگاه های رسمی و غیر رسمی نیز اقامتگاه های اضطراری با ظرفیت اسکان سه هزار نفر پیش بینی شده است.

شهرستان اردستان در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان بابیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت و برخورداری از ۶۷ اثر ثبت ملی، یک اثر ثبت جهانی، ۲ بافت تاریخی و ۸۵ محوطه باستانی، یکی از خطه های دارای ظرفیت بسیار مطلوب در حوزه گردشگری محسوب می شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 24 اسفند 1402 با معنی و تفسیر دقیق