کابینه اسرائیل گرفتار در باتلاق/روی ناخوش بایدن به نتانیاهو


کابینه اسرائیل گرفتار در باتلاق/روی ناخوش بایدن به نتانیاهو

اقتصادنیوز: «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا روابط ایالات متحده و اسرائیل را ناگسستنی توصیف کرد اما حمایت او از نتانیاهو به سرعت در حال کاهش است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، در سایه تهدیدات مکرر رژیم صهیونیستی و شخص «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم برای حمله به رفح، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال اعلام کرد که ارتش اسرائیل در چیزی شبیه به زندان در نوار غزه گیر افتاده و علی‌رغم قصد خود برای ورود به شهر رفح در جنوب نوار غزه نمی‌تواند بدون یافتن راهی امن، این کار را انجام دهد.

وال استریت ژورنال به نقل از «عوفر شلیح» تحلیلگر نظامی در مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه اسرائیل در باتلاق گرفتار شده و نتانیاهو نمی‌تواند قبل از ایجاد طرحی روشن برای تخلیه ساکنان رفح، دستور ورود نیروهای اسرائیلی به آنجا را بدهد؛ به ویژه در سایه هشدارهای دولت آمریکا به اسرائیل در زمینه افزایش تلفات انسانی در میان مردم غزه.

این رسانه آمریکایی در ادامه گزارش خود تاکید کرد که «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا روابط ایالات متحده و اسرائیل را ناگسستنی توصیف کرد اما حمایت او از نتانیاهو به سرعت درحال کاهش می‌باشد. درحال حاضر برگزاری انتخابات تنها راه برای انجام یک فرآیند تصمیم‌گیری درست درباره آینده اسرائیل است.

خبر مرتبط
لاپید به نتانیاهو تاخت/ اسرائیل جنگ در غزه را خواهد باخت

اقتصادنیوز: جنگ و جدل بین ارکان مختلف رژیم صهیونیستی در مورد تحمل شکست همچنان ادامه دارد.

در ادامه این گزارش آمده است که واشنگتن درحال بررسی گزینه‌هایی برای پاسخ به اسرائیل در صورت سرپیچی این رژیم از هشدارهای آمریکا درباره حمله به رفح است. در هفته‌های اخیر با عدم تمایل اسرائیل برای ورود به رفح، از شدت درگیری‌ها کاسته شده بود؛ زیرا اسرائیل برای ورود به رفح هنوز هیچ نیرویی اعزام نکرده و از 3 لشکر خود تنها یک لشکر را در سراسر غزه نگه داشته است.

«مری آیسین» سرهنگ بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی در توضیح این مسئله در گفت‌وگو با روزنامه وال استریت ژورنال گفت که حمله به رفح یک کار بسیار سخت بوده و زمان زیادی طول می‌کشد و ممکن است یک سال زمان نیاز داشته باشد.

وال استریت ژورنال در ادامه نوشت که عملیات نظامی کنونی اسرائیل در غزه نشان‌دهنده آن است که اسرائیل برای سرکوب حماس که اکنون جنگ را از خلال شبکه گسترده‌ای از تونل‌های زیرزمینی مدیریت می‌کند تا چه اندازه با سختی مواجه است. اکنون درگیری در محورهای غزه به شکل پراکنده انجام می‌شود و عناصر حماس از روش تله‌گذاری و کمین برای نیروهای اسرائیلی استفاده می‌کنند و ارتش اسرائیل را از کار انداخته و بعد از انجام عملیات بلافاصله در تونل‌ها پنهان می‌شوند.

این رسانه در پایان گزارش خود نوشت که اسرائیل روز دوشنبه هیئتی را به قطر می‌فرستد تا درباره مذاکرات آتش بس بعد از پیشنهاد جدیدی که حماس ارائه داده گفت‌وگو کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403