عدم توافق مزدی کارگران و کارفرمایان تا افطار


عدم توافق مزدی کارگران و کارفرمایان تا افطار

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه جلسه بعد از افطار ادامه می یابد گفت: نمایندگان کارگران و کارفرمایان هنوز در زمینه عدد و رقم دستمزد به نقطه مشترکی نرسیده اند.

عدم توافق مزدی کارگران و کارفرمایان تا افطار

به گزارش راهبرد معاصر؛ علیرضا میرغفاری, نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه جلسه شورای عالی کار بعد از افطار ادامه دارد گفت: هنوز دیدگاه های جامعه کارگری و کارفرمایی به هم نزدیک نشده است,تأکید گروه کارگری این است که ابتدا هزینه سبد معیشت در نظر گرفته شود و سپس دستمزد تعیین شود.

میرغفاری بیان کرد: نمایندگان جامعه کارگری در سبد معیشتی تاکید دارد میانگین قیمت‌ها بر اساس آمار اعلامی از سوی مرکز آمار ایران و بر اساس بعد خانوار 3.3 لحاظ شود، اما نمایندگان دولت و کارفرمایان اصرار دارند در این سبد باید حداقل‌ها در نظر گرفته شود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود:پیشنهاد جامعه کارگری برای مزد 1403مبلغ 22میلیون و 800هزار تومان است که انتظار می‌رود دولت با 75 درصد آن موافقت کند.

میرغفاری بیان کرد:‌طبق نرخ تورم 42.5درصدی بهمن امسال، همچنین بر مبنای دهک چهارم و بعد خانوار 3.3 (طبق سرشماری سال 1395) و نیز مطالعات انستیتو تغذیه ایران عدد سبد معیشتی مطلوب 21میلیون و 668هزار تومان به دست می‌آید، این عدد سبد معیشتی مطلوب بدون در نظر گرفتن تورم انتظاری سال 1403 است./تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)