طغیان رودخانه‌های نیمه غربی کشور در روز پایانی سال


طغیان رودخانه‌های نیمه غربی کشور در روز پایانی سال

سخنگوی صنعت آب کشور با تأکید بر اینکه فعالیت سامانه بارشی قوی در روزهای آینده در نیمه غربی کشور موجب طغیان رودخانه‌ها می‌شود، گفت: ضروری است مسافران نوروزی پیش از آغاز سفر، از وضعیت جاده‌ها اطلاع حاصل کرده، در هنگام تردد در جاده‌های کوهستانی و حاشیه رودخانه‌ها احتیاط کنند و در صورت بروز سیل، به مناطق امن پناه ببرند.

طغیان رودخانه‌های نیمه غربی کشور در روز پایانی سال

به گزارش راهبرد معاصر؛ فیروز قاسم‌زاده افزود: طبق هشدارهای قرمز و نارنجی سازمان هواشناسی کشور، در روزهای ۲۹ اسفند و اول فروردین، سامانه بارشی قوی در نیمه غربی کشور فعال خواهد بود.

وی ادامه داد: کیفیت فعالیت این سامانه بارشی به‌گونه ای است که باعث بروز سیلاب و طغیان رودخانه‌ها خواهد شد. اوج بارش‌ها در روز ۲۹ فروردین پیش‌بینی شده و در روز اول فروردین نیز تداوم خواهد داشت.

سخنگوی صنعت آب خاطرنشان کرد: بر همین اساس، مسافران محترمی که قصد تردد در جاده‌های استان‌های غربی کشور به ویژه استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و نیز شمال استان‌های تهران و البرز را دارند، قبل از آغاز سفر از وضعیت جاده‌ها اطلاع حاصل کنند و در صورت بروز سیل، به مناطق امن پناه ببرند.

سخنگوی صنعت آب کشور گفت: بدیهی است به دلیل طغیان رودخانه‌ها در این مناطق، هرگونه فعالیت در بستر و حاشیه رودخانه‌ها می‌تواند منجر به بروز خسارت جانی و مالی شود و اکیداً توصیه می‌شود تا فروکش سامانه بارشی از نزدیک شدن به رودخانه‌ها خودداری شود./ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی