آمریکا: رئیس آنروا باید بتواند وارد غزه شود


آمریکا: رئیس آنروا باید بتواند وارد غزه شود

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پی جلوگیری رژیم اسرائیل از ورود رئیس آنروا به غزه گفت: «اعتقاد ما این است که آنها باید بتوانند از میدان‌های عملیاتی انروا، از جمله در غزه بازدید کنند».

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که نمی تواند درباره علت جلوگیری رژیم اسرائیل از ورود فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی موسوم به انروا (UNRWA) به سرزمین های ویران شده ناشی از جنگ اسرائیل اظهار نظر کند.

خبر مرتبط
اسرائیل از ورود رئیس آنروا به غزه جلوگیری کرد

اقتصادنیوز: رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی گفت رژیم صهیونیستی از ورود وی به غزه جلوگیری کرده است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که انروا و مصر اعلام کردند رژیم اسرائیل روز دوشنبه از ورود فیلیپ لازارینی و کارکنان سازمان ملل به غزه جلوگیری کرده است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشستی خبری با خبرنگاران در واشنگتن گفت: «اعتقاد ما این است که آنها باید بتوانند از میدان‌های عملیاتی انروا، از جمله در غزه بازدید کنند».

پاتل تصریح کرد: ما به همکاری با دولت اسرائیل ادامه خواهیم داد تا به سرعت تمامی روادیدهای درخواست شده برای کارکنان سازمان ملل و سازمان های غیردولتی جهت ورود به غزه تایید شود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

مذاکرات برای برقراری آتش بس دوباره در غزه و آزادی اسرا با میانجیگری قطر و مصر و مشارکت آمریکا تاکنون به نتیجه نرسیده است. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیش بینی کرده بود که تا قبل از ماه مبارک رمضان، حماس و اسرائیل برای دور جدید آتش بس به توافق دست یابند اما این پیش بینی به واقعیت نپیوست.

اکنون با توجه به وضعیت فاجعه بار غزه و هشدارهای پی در پی سازمان ملل درباره این منطقه از یک سو و تهدید رژیم اسرائیل برای حمله به رفح از سوی دیگر که می تواند بحران در غزه را به فاجعه ای غیرقابل توصیف تبدیل کند، تلاش ها برای جلوگیری از این فاجعه همچنان ادامه دارد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا