بازدید بیش از 2 میلیون زائر راهیان نور از یادمان‌های اروند


بازدید بیش از 2 میلیون زائر راهیان نور از یادمان‌های اروند

مدیر کل توسعه گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی مناطق آزاد از بازدید بیش از دو میلیون نفر و تردد ۵ میلیون نفری در سال گذشته در حوزه یادمان‌های دفاع مقدس منطقه آزاد اروند خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد فرزاد میرزایی قلعه دبیر ستاد راهیان نور شورایعالی مناطق آزاد و مدیر کل توسعه گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی این شورا از بازدید بیش از دو میلیون نفر و تردد ۵ میلیون نفری در سال گذشته در حوزه یادمان‌های دفاع مقدس منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: پهنه‌های جغرافیایی مناطق آزاد به عنوان قطبی از صنعت گردشگری کشور افتخار این را دارد که هر ساله میزبان زائرین اربعین و زائرین راهیان نور کشور به عنوان جریان‌های تعالی بخش کشور باشد.

میرزایی قلعه بیان کرد: در تلاشیم برای هر کدام از مباحث و انواع سفر و گردشگری ستاد ویژه در سطح دبیرخانه شورایعالی تشکیل دهیم تا مباحث به صورت تخصصی پیش رود به صورتی که در سال ۱۴۰۲ دو ستاد اربعین و راهیان نور و چهار کارگروه ذیل مدیریت این حوزه شکل گرفته است و این امر زمینه تخصیص بودجه تخصصی برای هر کدام از موارد می‌شود.

وی گفت: در سال گذشته بودجه حوزه گردشگری موسوم به جریان زیارتی راهیان نور رشد ۲۰ درصدی را داشته و امیدواریم در سال‌های آتی مناطق آزاد مهران و قصر شیرین هم در این چهارچوب سامان بگیرند.

میرزایی قلعه بیان کرد: گردشگری فرصت بازساخت اقتصاد فضا به نفع جامعه محلی است و لازم است همگی از تمامی ظرفیت‌های موجود بهره ببریم.

منبع: مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی