ساعت قدیم و جدید در سال 1403 به چه صورت است ؟


ساعت قدیم و جدید در سال 1403 به چه صورت است ؟

قانون تغییر ساعت رسمی کشور در سال ۱۴۰۲ لغو شد و از آن زمان به بعد، ساعت رسمی کشور به صورت ثابت باقی خواهد ماند.

ساعت رسمی کشور امشب

همه ساله به منظور صرفه جویی در انرژی، هر سال ساعت 12 شب اولین روز فروردین ساعت رسمی کشور یک ساعت به جلو کشیده می‌شد و ساعت 12 شب آخرین روز شهریور ماه دوباره آن یک ساعت از دست داده به عقب باز می گشت.

روندی که از سال گذشته اما تغییر کرد و بر اساس قانون «نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور» که در بهار ۱۴۰۱ به تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان رسید و از اول فروردین ۱۴۰۲ اجرایی شد، در سال ۱۴۰۳ تغییری در ساعت رسمی کشور ایجاد نمی‌شود.

تغییر ساعت رسمی کشور 1403

قانون تغییر ساعت رسمی کشور در سال ۱۴۰۲ لغو شد و از آن زمان به بعد، ساعت رسمی کشور به صورت ثابت باقی خواهد ماند.

بر اساس این قانون، ساعت رسمی کشور در ساعت ۲۴ روز اول فروردین هر سال یک ساعت به جلو کشیده می‌شد و در ساعت ۲۴ روز ۳۰ مهر به عقب برگردانده می‌شد.

اما با توجه به لغو این قانون، دیگر نیازی به تغییر ساعت در اول فروردین سال ۱۴۰۳ نیست.

نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور

۱۶ سال پس از دولت احمدی‌نژاد، این‌بار نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی درصدد لغو قانون تغییر ساعت رسمی کشور برآمدند و در ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ با «طرح نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور» ماده واحده‌ای را تصویب کردند که قانون تغییر ساعت رسمی این کشور را منسوخ کند.

موافقان این مصوبه معتقد بودند تغییر ساعت رسمی کشور نه تنها فایده‌ای برای کشور به همراه ندارد، بلکه آسیب‌هایی مانند افزایش استرس، بستری در بیمارستان، تصادفات و بی نظمی‌های اجتماعی را در پی دارد. این مصوبه پس از رفع ابهاماتی، در مجلس شورای اسلامی و مجلس شورای نگهبان به تصویب رسید و از تاریخ ۱ فروردین ۱۴۰۲ لازم‌الاجرا شد.

در نتیجه تصویب قانون جدید، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشور قانون نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور را برای اجرا ابلاغ کرد.

قالیباف برای رئیس جمهور نوشت: قانون تغییر ساعت رسمی کشور، مصوب ۱۳۸۶/۵/۳۱ نسخ می‌گردد و دولت مجاز به تغییر ساعت رسمی کشور نیست. به هیأت وزیران اجازه داده می‌شود مطابق ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی، نسبت به تنظیم ساعات کار ادارات، سازمان‌ها و مراکز تابعه اقدام نماید.

ساعت رسمی کشور 1403 هم اکنون

شب گذشته هم کاربران شاهد ارسال پیامکی از برخی اپراتورهای کشور بودند که در آن بر موضوع تغییر ساعت تاکید داشت و درباره تغییر احتمالی ساعت گوشی های هوشمند و چگونگی برطرف کردن این مشکل توضیح داده بود.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید