تبریک امیرعبداللهیان به وزرای خارجه حوزه تمدنی نوروز


تبریک امیرعبداللهیان به وزرای خارجه حوزه تمدنی نوروز

وزیر امور خارجه در پیام‌های جداگانه به همتایان خود در کشورهای حوزه تمدنی نوروز تبریک گفت.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در نخستین روز از عید سعید نوروز سال ۱۴۰۳، در پیام‌های تبریک جداگانه به همتایان خود در کشورهای حوزه نوروز شامل آذربایجان، ازبکستان، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، عراق، قرقیزستان، قزاقستان و هند، عید کهن نوروز را به وزرای امور خارجه این کشورها تبریک و شادباش گفت و برای کشورها و مردم این حوزه سالی سرشار از سعادت و بهروزی آرزو کرد.

در پیام امیرعبداللهیان خطاب به همتایان خود در حوزه نوروز آمده است: عید نوروز را که میراث فرهنگی و تمدنی مشترک هزاران ساله نیاکان بافرهنگ و تمدن ساز ما در حوزه تمدنی مشترک ملتهای منطقه است، به جنابعالی، دولت و ملت آن کشور دوست و همسایه تبریک و شادباش می گویم.

وزیر امور خارجه افزود: آئین باستانی و سنت‌های زیبای نوروز، نماد پیوندهای عمیق انسانی، فرهنگی و تمدنی میان ملت‌های منطقه و صلح و دوستی و خویشاوندی هزاران ساله میان آنان است.

وی تصریح کرد؛ دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران توسعه و گسترش روابط با کشورهای حوزه تمدنی نوروز را در چارچوب سیاست همسایگی با قوت و در راستای تعمیق پیوندهای دوستی، روابط و همکاری مبتنی بر منافع مشترک با جدیت دنبال می‌کند.

وزیر امور خارجه در این پیام ابراز امیدواری کرد، این مسیر با اراده راسخ رهبران عالی و ملتهای ما، زمینه تحقق بیش از پیش توسعه، پیشرفت و رفاه و امنیت مشترک منطقه را فراهم سازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول