در نشست اتحادیه اروپا درباره صلح در اوکراین صحبتی نخواهد شد


در نشست اتحادیه اروپا درباره صلح در اوکراین صحبتی نخواهد شد

نخست وزیر اسلواکی ابراز تاسف کرد که در نشست سران اتحادیه اروپا درباره صلح در اوکراین صحبت نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، رابرت فیکو، نخست وزیر اسلواکی، ابراز تاسف کرد که در نشست سران اتحادیه اروپا که قرار است در 21 تا 22 مارس برگزار شود، هیچ کس در مورد صلح در اوکراین صحبت نخواهد شد و فقط درباره جنگ صحبت خواهند کرد.
فیکو پیش از اجلاس سران اروپا به اعضای پارلمان اسلواکی گفت: فردا در بروکسل مذاکراتی داریم و البته چندین ساعت در مورد اوکراین صحبت خواهیم کرد، کلمه صلح هرگز در آنجا به زبان نمی آید، فقط "جنگ"، "سلاح"، "مهمات" وجود خواهد داشت. سه سال دیگر کجا خواهیم بود؟ در همان مکانی که الان هستیم.
همانطور که نخست وزیر تاکید کرد، اسلواکی طرفدار آتش بس زودهنگام در اوکراین است. سوال ما ساده است: آیا بهتر نیست 10 سال پشت میز مذاکره کنیم، حتی با این خطر که ممکن است در مقطعی به حالت تعلیق درآید و خصومت ها ادامه یابد، تا اینکه اجازه دهیم مردم به کشتن یکدیگر ادامه دهند؟ شما از من در مورد طرح صلح می‌پرسید: فوراً آتش را متوقف کنید، مذاکرات را آغاز کنید و در مورد چیزی توافق کنید که به نفع همه باشد.
فیکو افزود: اوکراین امروز به چه چیزی نیاز دارد؟ او به تضمین های امنیتی نیاز دارد. روس ها چه می گویند؟ آنها به تضمین های امنیتی نیاز دارند. آیا معتقدید روسیه دونباس و لوگانسک را ترک خواهد کرد؟ ساده لوحانه است. این غیر ممکن است. متاسفم، اما این واقع گرایی سیاسی است. به نظر شما روسیه کریمه را ترک خواهد کرد؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا زنگ زورخانه پولاد شیراز بازهم نواخته می‌شود؟