ادعای کاخ سفید درباره موضوع حمایت آمریکا از اسرائیل


ادعای کاخ سفید درباره موضوع حمایت آمریکا از اسرائیل

اقتصادنیوز: سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: باید به یاد داشته باشیم که حمایت از اسرائیل، یک موضوع دیرینه فرا حزبی در آمریکا است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه (به وقت محلی) در ارزیابی گفت وگوی ویدئویی بنیامین نتانیاهو که فقط با نمایندگان جمهوری‌خواه سنای آمریکا انجام شد، با بیان اینکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌تواند خودش تصمیم بگیرد که هر کجا که می‌خواهد صحبت کند، یادآور شد: اما من فکر می‌کنم مهم است که به یاد داشته باشیم که حمایت از (رژیم) اسرائیل، یک موضوع دیرینه فرا حزبی در این کشور بوده است.

خبر مرتبط
واکنش کاخ سفید به اظهارات شومر درباره اسرائیل

اقتصادنیوز: وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه در واکنش به انتقادات تند رهبر اکثریت سنای آمریکا به عملکرد بنیامین نتانیاهو گفت: این اظهارات بیانگر مواضع این کشور نیستند.

کربی با بیان اینکه این حمایت دیرینه فرا حزبی نشان‌دهنده حمایت گسترده‌ای است که مردم رژیم صهیونیستی می‌دانند می‌توانند از سوی مردم آمریکا روی آن حساب باز کنند، تاکید کرد: بسیار حائز اهمیت است که در تصمیمات و اقدامات خود چنان رفتار کنیم که این حمایت، همچنان فرا حزبی باقی بماند.

بنیامین نتانیاهو در پی انتقادات شدیدی که چاک شومر رهبر دموکرات‌های مجلس سنا پیشتر از وی کرده بود، روز چهارشنبه اقدام به برگزاری یک جلسه ویدئویی با سناتورهای جمهوری‌خواه کرد.

این در حالی است که انتقاد شدید چاک شومر از نتانیاهو با مخالفت‌های قانونگذاران جمهوری‌خواه در آمریکا و واکنش تند گروهی از مقام‌های اسرائیلی مواجه شده است.

به گزارش ایرنا، یکی از سخنگویان چاک شومر با بیان اینکه رهبر اکثریت مجلس سنای ایالات متحده با درخواست بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای برگزاری یک جلسه آنلاین ویدئویی و گفت وگو با سناتورهای دموکرات آمریکایی مخالفت کرده است، گفت: درخواست نخست‌ وزیر (رژیم) اسرائیل به این دلیل از سوی شومر رد شده است که این سناتور آمریکایی اعتقادی به انجام چنین گفت وگوهایی به صورت حزبی ندارد.

به نوشته آکسیوس، درخواست نتانیاهو برای برگزاری جلسه آنلاین ویدئویی با سناتورهای دموکرات آمریکایی پس از آن صورت گرفت که گروهی از نمایندگان حزب دموکرات در کنگره آمریکا در روزهای اخیر از نتانیاهو به دلیل تلفات بالای غیرنظامیان در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به غزه انتقاد کردند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از چاک شومر که به شدت نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مورد انتقاد قرار داده و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی شده است، حمایت کرد و مواضع رهبر سنا را ستود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید