نامه مهم 70 مقام سابق آمریکایی به بایدن درباره اسرائیل


نامه مهم 70 مقام سابق آمریکایی به بایدن درباره اسرائیل

اقتصادنیوز: ۷۰ مقام، دیپلمات و افسر نظامی سابق آمریکا از رئیس جمهور ایالات متحده خواستند تا مواضع سخت‌تری در قبال اسرائیل اتخاذ کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این گروه در نامه‌ای سرگشاده خطاب به بایدن نوشتند: ایالات متحده باید به (رژیم) اسرائیل نسبت به عواقب جدی نادیده گرفتن حقوق شهروندی و نیازهای اساسی فلسطینیان و گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری اشغالی هشدار دهد.

خبر مرتبط
سناتورهای آمریکایی صدای فلسطینی‌ها شدند/ درخواست مهم از بایدن

اقتصادنیوز: گروهی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور خواستار تشکیل کشور مستقل فلسطین شده‌اند.

در این نامه سرگشاده آمده است: آمریکا باید اقدامات ملموسی در مخالفت با انجام چنین اقداماتی از سوی اسرائیل با استفاده از اهرم‌هایی مانند محدودیت در ارائه کمک‌های واشنگتن به تل‌آویو انجام داده و بر آنها فشار بیاورد.

این نامه می‌افزاید: عملیات (رژیم) اسرائیل در نوار غزه با نقض مکرر قوانین بین‌المللی عجین شده و مشخصه این عملیات، کشتار بی‌رویه غیرنظامیان با استفاده از روش‌های مغایر با قوانین بین‌المللی و استفاده از سلاح‌هایی مثل بمباران هوایی است که در اهداف خود تفاوت میان نظامیان و غیرنظامیان را مد نظر قرار نمی‌دهد.

در ادامه این نامه آمده است: اسرائیل ناقض قوانین بین‌المللی است چرا که در جریان حمله ارتش این رژیم، ده‌ها هزار غیرنظامی فلسطینی در غزه کشته شده‌اند که اکثریت آنها زنان و کودکان هستند و کشتار غیرنظامیان با این بی‌رحمی و در این مقیاس گسترده، به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

در ادامه این نامه سرگشاده قویاً از درخواست بایدن برای برقراری آتش‌بس فوری حداقل ۶ هفته‌ای، ایجاد یک سیستم قابل اعتماد برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و آزادی اسرای اسرائیلی حمایت شده است.

در میان امضاکنندگان این نامه سرگشاده، اسامی بیش از ده‌ها سفیر سابق، دیگر مقام‌های بازنشسته وزارت خارجه و مقام‌های سابق پنتاگون، وزارت اطلاعات آمریکا و کاخ سفید از جمله آنتونی لیک مشاور امنیت ملی بیل کلینتون رئیس جمهور پیشین آمریکا دیده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غوغای عشق