10 گیاه آپارتمانی که فقط از یک برگ ساده تکثیر شده و رشد می‌کنند!


آیا در مورد گیاهان آپارتمانی که فقط از یک برگ رشد می‌کنند شنیده‌اید؟ بیایید یاد بگیریم که چگونه آنها را به راحتی تکثیر کنیم!

برای تکثیر بیشتر گیاهان آپارتمانی این لیست فقط به یک گلدان (خاک یا آب) و یک برگ با کمی دمبرگ یا قلمه نیاز دارید. آسان نیست؟ دمبرگ (بخشی از ساقه که تیغه برگ را به ساقه گیاه متصل می‌کند) می‌تواند نقش حیاتی در تشکیل ریشه داشته باشد، زیرا حاوی بخش متمرکزی از سلول‌های رشد (بافت‌های مریستمی) است، به‌ویژه در هنگام رشد گیاهانی که از یک برگ رشد می‌کنند.

هنگام کاشت برگ، مطمئن شوید که دمبرگ در خاک دفن شده است زیرا به برگ کمک می‌کند تا سیستم ریشه‌ای قوی و گسترده‌تری ایجاد کند. همچنین به برگ کمک می‌کند تا رطوبت و مواد مغذی را از خاک دریافت کند که در مرحله بحرانی رشد ریشه نیز کمک‌کننده است.

در این مطلب با زیباترین انواع گیاهان آپارتمانی که برای تکثیر و رشد آن‌ها تنها نیاز به یک برگ دارید، همراه شما هستیم.

بیشتر بخوانید: ۸ مدل از بهترین گیاهان آپارتمانی با برگ‌های سبز و سفید | خیره کننده و جذاب

گیاهان آپارتمانی که از یک برگ رشد می‌کنند

۱- پتوس

برای تکثیر پتوس از برگ، برگ سالم که کمی دمبرگ به آن چسبیده است را جدا کنید. آن را در مخلوط بذر یا مخلوط خاک گلدان معمولی بکارید و تماشا کنید که در کمترین زمان به یک گیاه جدید تبدیل می‌شود!

بیشتر بخوانید: قلمه زدن پتوس چگونه است؟

10 گیاه آپارتمانی که فقط از یک برگ ساده تکثیر شده و رشد می‌کنند!پتوس

۲- فیلودندرون

فیلودندرون نیز مانند پوتوس رشد می‌کند – یک برگ را با یک ساقه کوتاه ببرید، آن را در آب یا خاک گلدان قرار دهید و به زودی یک نمونه جدید از گیاه خواهید داشت.

10 گیاه آپارتمانی که فقط از یک برگ ساده تکثیر شده و رشد می‌کنند!فیلودندرون

۳- گیاه سینگونیوم

گیاه سینگویم را می‌توان با بریدن برگ بالغ و قرار دادن آن در پرلیت یا ورمیکولیت مرطوب تکثیر کرد. توجه داشته باشید که به این ترتیب، این گیاه یک برگ مستقل خواهد بود، نه گیاه واقعی. شما باید یک قلمه به طول ۱۲-۸ سانتی‌متر به همراه یک برگ بردارید تا در آینده آن را به یک گیاه کامل تبدیل کنید.

10 گیاه آپارتمانی که فقط از یک برگ ساده تکثیر شده و رشد می‌کنند!گیاه سینگونیوم

۴- گیاه یشم

یک برگ سالم بردارید و بگذارید ۵-۶ روز خشک شود. پس از خشک شدن، آن را در گلدانی قرار دهید که قسمت بریده شده برگ در خاک مدفون شده‌باشد – روی برگ را نپوشانید. خاک را مرطوب کنید و مطمئن شوید که نور زیاد و غیرمستقیم دریافت می‌کند. البته رشد گیاه یشم به این روش زمان زیادی طول خواهد کشید.

10 گیاه آپارتمانی که فقط از یک برگ ساده تکثیر شده و رشد می‌کنند!گیاه یشم

۵- گیاه فیکوس الاستیکا

یک برگ بالغ و سالم گیاه فیکوس الاستیکا را بردارید و آن را در آب قرار دهید (همچنین می‌توانید آن را مستقیما در گلدانی با زهکشی خوب بکارید) تا ریشه‌ها شکل بگیرند. پس از ایجاد ریشه، آن‌ها را به گلدانی با خاک با زهکشی خوب منتقل کنید.

10 گیاه آپارتمانی که فقط از یک برگ ساده تکثیر شده و رشد می‌کنند!گیاه فیکوس الاستیکا

بیشتر بخوانید: ۱۷ ایده تزیین بالای تخت خواب با گیاهان آپارتمانی | با این گیاهان خواب آرام‌تری داشته باشید

۶- گیاه برگ بیدی

گیاه برگ بیدی با تکثیر ساده‌ای که دارد، می‌تواند فقط از یک برگ ریشه کند (یک برگ را با یک گره متصل به آن جدا کنید). آن را در آب یا خاک مرطوب قرار دهید. به زودی رشد جدید این گیاه را خواهید دید.

10 گیاه آپارتمانی که فقط از یک برگ ساده تکثیر شده و رشد می‌کنند!گیاه برگ بیدی

۷- بنفشه آفریقایی

تکثیر گیاه بنفشه آفریقایی از قلمه‌های برگ یک راه آسان برای ایجاد نمونه‌های جدید مشابه با گیاه مادر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک برگ سالم با دمبرگ بردارید. آن را در مخلوطی از خاک و پرلیت بکارید. تا زمانی که ریشه‌ها رشد کنند خاک را مرطوب نگه دارید.

10 گیاه آپارتمانی که فقط از یک برگ ساده تکثیر شده و رشد می‌کنند!گیاه بنفشه آفریقایی

۸- گیاه زبان مادر شوهر!

یک چاقوی تیز یا قیچی بردارید تا یک برگ بالغ سالم را از پایه جدا کنید. پس از اتمام، یک برش V شکل در پایین برگ ایجاد کنید تا سطح لبه برش را تا محیط رشد گسترش دهد. بگذارید یک روز خشک شود و سپس انتهای بریده شده را در یک مخلوط ساکولنت با زهکشی خوب بکارید.

10 گیاه آپارتمانی که فقط از یک برگ ساده تکثیر شده و رشد می‌کنند!گیاه زبان مادرشوهر

۹- گیاه پول چینی

یک برگ با ساقه ۱۰-۵ سانتی‌متری که به آن وصل شده است را در زیر گره بردارید. آن را در مخلوط گلدانی با زهکشی خوب یا آب بکارید. در ۳-۴ هفته ریشه می‌دهد.

10 گیاه آپارتمانی که فقط از یک برگ ساده تکثیر شده و رشد می‌کنند!گیاه پول چینی

۱۰- گیاه غوره‌ای

برای تکثیر این گیاه، یک رشته برگ را به آرامی جدا کرده و روی خاک کاکتوس قرار دهید. رشد جدید گیاه در طول رشته در چند هفته جوانه می‌زند. پس از ایجاد جوانه‌ها، بخش‌ها را برش دهید و آنها را مجددا در گلدان قرار دهید تا رشته جدیدی از گیاهان غوره‌ای رشد کنند.

10 گیاه آپارتمانی که فقط از یک برگ ساده تکثیر شده و رشد می‌کنند!گیاه غوره‌ای

بیشتر بخوانید: تنفس پاک در آپارتمان: گیاهانی برای تصفیه دود سیگار در فضای بسته

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و کاربران محترم سایت ستاره به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تزیین غذا برای مدرسه و جشنواره غذای سالم