سازمان ملل «آژیر قرمز» را در رابطه با گرم شدن زمین به صدا در آورد


سازمان ملل «آژیر قرمز» را در رابطه با گرم شدن زمین به صدا در آورد

آژانس هواشناسی سازمان ملل متحد، با اشاره به افزایش بی‌سابقه گاز‌های گلخانه‌ای و دمای زمین در سال ۲۰۲۳ اعلام هشدار قرمز کرد.

آژانس هواشناسی سازمان ملل، سه‌شنبه 29 اسفند، در رابطه با گرمایش جهانی، با استناد به افزایش بی‌سابقه گازهای گلخانه‌ای، دمای زمین و آب، ذوب شدن یخچال‌ها و یخ‌های دریا، با اعلام هشدار قرمز، تاکید کرد که تلاش‌‌های جهانی برای معکوس کردن این روند ناکافی بوده است.

به گزارش العربیه، این آژانس در گزارشی تحت عنوان «وضعیت آب و هوای جهانی در سال 2023» که در وب‌سایت خود منتشر کرد، با اشاره به اینکه رسیدن به آب و هوایی مطلوب به طور فزاینده‌ای با خطر مواجه است و باعث تشدید نگرانی‌ها می‌شود، گفت: «جهان می‌تواند متحد شود تا گرمایش زمین را به بیش از 1.5 درجه سانتیگراد (2.7 درجه فارنهایت) نسبت به سطوح قبل از صنعتی شدن محدود کند».

پیشتر نیز سرویس آب و هوای کوپرنیک اتحادیه اروپا در گزارشی اعلام کرده بود که در دوره 12 ماهه از مارس 2023 تا فوریه 2024 گرمایش زمین از حد 1.5 درجه فراتر رفت و به طور میانگین این مقدار 1.56 درجه سانتیگراد (2.81 فارنهایت) به بالا بوده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز هشدار داده بود که زمین در حال صدور یک ندای نگران‌کننده است.

بر اساس آخرین یافته‌های آژانس هواشناسی سازمان ملل متحد در سال 2023، بیش از 90 درصد از آب‌های اقیانوس‌ها حداقل یک بار شرایط موج گرما را تجربه کرده‌اند.

یخچال‌های طبیعی که از سال 1950 تحت نظارت قرار گرفته‌اند نیز بیشترین یخ را از دست داده‌اند و همچنین یخ‌های دریای قطب جنوب به پایین‌ترین سطح خود رسیده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی