چه عواملی باعث جهش تولید در سال 1403 می‌شود؟


چه عواملی باعث جهش تولید در سال 1403 می‌شود؟

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف پیمان سپاری ارزی برای تولید صنایع دستی باید جدی مورد توجه قرار بگیرد، گفت: اگر صادرات صنایع دستی رونق بگیرد، ارزآوری و درآمدزایی خوبی در اقتصاد شکل می گیرد که خیره کننده است و به جهش تولید با مشارکت مردم منتهی می‌شود.

چه عواملی باعث جهش تولید در سال 1403 می‌شود؟

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ امام خامنه‌ای (مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال ۱۴۰۳، سال جدید را «جهش تولید با مشارکت مردم» خواندند.

ایشان در پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ با تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، فرمودند: جمع‌بندی نظرات کارشناسان اقتصادی ما را به این نتیجه می‌رساند کلید حل مشکلات اقتصادی کشور از جمله تورم، اشتغال و ارزش پول ملی، موضوع تولید است و به‌همین دلیل در چند سال گذشته بر این موضوع تکیه شده است.

بی تردید حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می تواند زمینه های لازم را برای مردمی سازی اقتصاد فراهم کند

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی درباره زمینه هایی که به تحقق شعار سال 1403 و یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» منجر می شود، به «راهبرد معاصر» گفت: خوشبختانه از سال گذشته در دولت و مجلس شورای اسلامی اقدامات ارزنده ای در راستای تکمیل و اجرای طرح تأمین مالی تولید و زیرساخت های لازم مردمی شدن اقتصاد و جهش تولید شکل گرفته است که تداوم آن در سال جدید دستاوردهای خوبی برای کشور به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: تعریف صندوق پروژه هایی که در پروژه های کوچک و بزرگ طرح هایی برای به میدان آوردن سرمایه های مردمی در راستای رشد و جهش تولید انجام شده است، در تحقق شعار سال جدید مؤثر عمل می کند.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با تأکید بر حمایت از فعالیت های تولیدی دانش بنیان برای مشارکت هرچه بیشتر مردم در بخش های مختلف تولیدی گفت: بی تردید حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می تواند زمینه های لازم را برای مردمی سازی اقتصاد و مشارکت بالای مردم در فعالیت های مولد و به میدان آوردن سرمایه های مردمی فراهم کند.

قادری گفت: واگذاری سریع‌تر سهام و توجه ویژه به مولدسازی های درستی که به بخش خصوصی سپرده شود، از دیگر مصادیق تحقق شعار سال 1403 به شمار می رود که لازم است سازمان برنامه و بودجه به آن توجه کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سرمایه های ناشی از مولدسازی باید به وزارتخانه ها بازگردانده تا در جهش تولید سرمایه گذاری شود، امیدواریم سازمان برنامه و بودجه سریع‌تر منابع مالی ناشی از مولدسازی دارایی‌های دولت را به وزارتخانه ها بازگرداند تا مشارکت مردم در جهش تولید با سرعت عمل بیشتری کلید زده شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در صورتی که سازمان ها پولی نداشته باشند، قادر به بسترسازی مشارکت مردم در بخش تولید نیستند، لذا لازم است مکانیزم‌هایی تعریف شود که جدی زمینه ها و بسترهای لازم را برای مشارکت مردم و ورود به بخش های اقتصادی فراهم کنند.

وی با بیان اینکه نباید منابع و سرمایه های مردمی در بخش های غیرمولد سرمایه گذاری و باید وارد فعالیت های ارزشمندی مانند تولید شود، توضیح داد: فعالیت مهمی که در قانون تأمین مالی تولید انجام شده است، باید سریع‌تر اجرایی شود. خروج سپرده های ارزی مردم از خانه ها و صندوق های امانات بانک‌ها به بخش های مختلف اقتصادی در جهش تولید بسیار مهم است.

قادری افزود: این منابع با سپرده گذاری در بانک‌ها و وثیقه دادن معتبر به دارندگان منابع ارزی به وارد شدن سرمایه های عظیمی به چرخه تولید منجر می شود که در راستای تحقق جهش تولید کارگشاست.

وی عنوان کرد: حذف پیمان سپاری ارزی برای تولیدات صنایع دستی باید جدی مورد توجه قرار بگیرد. در صورتی که صادرات صنایع دستی رونق بگیرد، ارزآوری و درآمدزایی خوبی در اقتصاد شکل می گیرد که خیره کننده است و به جهش تولید با مشارکت مردم منتهی می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در بخش‌های کشاورزی رویکرد دولت و مجلس شورای اسلامی باید به گونه‌ای تعریف شود که به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتری حرکت کرد، زیرا این روند می تواند مردم را به صورت مستقیم در تولید و جهش تولید مشارکت دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تشکر رسمی از معلم؛ 20 متن متفاوت و جدید