روسیه تاسیسات مهم اوکراین را هدف گرفت/ 15 انفجار در خارکیف ثبت شد


روسیه تاسیسات مهم اوکراین را هدف گرفت/ 15 انفجار در خارکیف ثبت شد

اقتصادنیوز: کی‌یف مدعی شد که مسکو این بار سیستم تامین برق شهر خارکیف را نیز هدف قرار داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ایهو ترخوف شهردار خارکیف گفت که صبح امروز جمعه حدود ۱۵ انفجار در این شهر شنیده شد و ظاهرا حملات موشکی روسیه سیستم تامین برق این شهر را هدف قرار داد که منجر به قطعی نسبی برق آن شده است.

ترخوف به هیچ گونه تلفات در جریان این حملات اشاره‌ای نکرد و افزود که برخی از پمپ‌های آب در خارکیف بر اثر حملات متوقف شدند.

خبر مرتبط
فوری/ دستور مهم آمریکا به اوکراین برای توقف حملات/ هشدار واشنگتن به کی‌یف

اقتصادنیوز: واشنگتن هشدارهایی را به مقامات ارشد سرویس امنیت اوکراین (SBU) و سرویس اطلاعات نظامی اوکراین (GUR) می‌دهد.

همزمان با این حملات شهردارهای «کریفیی ریه» و «وینیتسیا» نیز از وقوع انفجار یا آسیب به زیرساخت‌های حیاتی خبر دادند. اداره شهر زاپوریژیا در جنوب اوکراین نیز از هشت حمله موشکی خبر داد و اعلام کرد که برخی از مردم محلی زخمی شده‌اند.

مقامات روسیه روز گذشته از بزرگترین حمله موشکی خود در هفته های اخیر به کی‌یف و مناطق اطراف آن خبر دادند که منجر به زخمی شدن چندین نفر شد.

نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که پدافندهای هوایی همه موشک‌های ورودی را که پس از ۴۴ روز وقفه دوباره روانه پایتخت اوکراین شدند، سرنگون کرد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد این رگبار موشکی با استفاده از سلاح‌های دوربرد و هواپیماهای بدون سرنشین، تأسیسات انرژی اوکراین، مجتمع نظامی-صنعتی، خطوط راه‌آهن، زرادخانه‌ها و مناطق استقرار ارتش اوکراین و مزدوران خارجی را هدف قرار داد.

مقامات روس اعلام کردند: «در نتیجه این حملات، شرکت‌های صنعتی تولید و تعمیر سلاح، تجهیزات نظامی و مهمات دچار اختلال شده‌اند.»

این وزارتخانه همچنین خاطرنشان کرد که طی حملات مذکور همچنین تجهیزات نظامی خارجی که حامیان اوکراین در ناتو در اختیار این کشور قرار داده بودند، نابود شدند. در ادامه این بیانیه آمده است که آنها با حمله به مناطقی که سربازان و مزدوران خارجی پس از نبرد در حال بهبود بودند، انتقال نیروهای اوکراینی به خط مقدم را مختل کردند.

به گزارش راشا تودی، در این بیانیه تاکید شده است: «همه اهداف این حمله گسترده محقق شده است.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)