هشدار نارنجی هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد


هشدار نارنجی هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد

هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به ورود سامانه بارشی جدید هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

«ولی بهره مند»، کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: این سامانه بارشی از صبح روز یکشنبه پنجم فروردین ماه ۱۴۰۳ آغاز و تا اواخر وقت روز دوشنبه ششم فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: به دنبال این سامانه بارشی رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد شدید، احتمال رخداد تگرگ، بارش برف در ارتفاعات، مه و کاهش دید افقی را شاهد خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سیلابی شدن مسیرها و رودخانه‌های فصلی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، ریزش سنگ در جاده‌ها، صاعقه و تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید از مخاطرات این سامانه بارشی هستند.

توصیه کرد: گردشگران و مسافران نوروزی از توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیرها خودداری کنند، از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها پرهیز شود، از فعالیت‌های کوهنوردی و سفرهای غیر ضروری خودداری شود و دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان آمادگی داشته باشند.

گفتنی است از بامداد امروز جمعه سامانه بارشی وارد استان شده که تا بامداد شنبه ادامه خواهد داشت و هم اکنون شاهد بارندگی در سطح این استان هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا